Goed gevoel overheerst ondanks nederlaag sv Nootdorp

Achilles Veen

Hoofdklasse A

1 september 2018 14:30

sv Nootdorp is voetbaljaargang 2018-2019 met een nederlaag gestart. De hoofdklasser verloor in Veen namelijk met 2-1 van Achilles Veen. Toch hield Dick Boereboom aan het duel een goed gevoel over. Volgend weekend komt op sportpark ’s-Gravenhout Capelle op bezoek, dat in eigen huis klop kreeg van RKAV Volendam: 0-3.

Zaterdagmiddag, een kwartier na afloop van het verloren duel tegen Achilles Veen (2-1 – red.), verliet Peter Korteling (foto) gedoucht de kleedkamer van sv Nootdorp. De verdediger had haast. Binnen twee uur moest hij op het vliegveld zijn. Bestemming Ibiza.

,,Het klinkt misschien raar, maar ik had deze reis al vóór mijn schorsing geboekt”, legde Korteling enigszins gehaast uit. Een korte terugblik. De verdediger van sv Nootdorp kreeg van de tuchtcommissie van de KNVB acht maanden schorsing aan zijn broek omdat hij in het thuisduel tegen FC ’s-Gravenzande een tegenstander zou hebben geslagen. Tegen Achilles Veen maakte hij zijn officiële rentree in de hoofdmacht.

Zuur

,,Ik had er weer zin in. Na acht voetballoze maanden weer het veld op. Ik heb er echt naar uitgekeken”, zei Korteling terwijl hij nauwlettend op zijn klokje keek. ,,Wij hebben vandaag keihard geknokt. Maar helaas staan we met lege handen, dat is wel zuur.”. Zin of niet, de roodharige verdediger mist komend weekend, door zijn tripje naar Ibiza, wél het duel tegen Capelle. ,,Ik ga daar wel wat doen hoor, de loopschoenen gaan mee. Gelukkig ben ik nagenoeg fit”.

Kunst en vliegwerk

In het duel tegen Achilles Veen had sv Nootdorp de eerste 45 minuten niets in te brengen. De thuisclub stond ook al snel op voorsprong. Na zes minuten schoot Sen Aerts de 1-0 al achter doelman Augustinus. Het was wachten op meer, maar met kunst en vliegwerk hielden de bezoekers deze stand tot aan de rust vast. Met een extra mannetje op het middenveld kregen de geel-zwarten het duel in de tweede helft wél onder controle. De beloning volgde dertien minuten voor tijd. Agbor Eyongakpa kopte, geheel vrijstaand de 1-1 in de touwen.

Puntje binnen? Nee, want amper een minuut later stond Achilles Veen alweer op een 2-1 voorsprong. Doelpuntenmaker Flavio Andjole. Ondanks de teleurstellende en onnodige nederlaag hield trainer Boereboom een goed gevoel over aan de start van de competitie.