sv Nootdorp in slotfase onderuit tegen vv Capelle

Nootdorp 1

Hoofdklasse A

4 mei 2019 14:30

sv Nootdorp strijdend voor een P/D-plaats voor handhaving in de Hoofdklasse A, bracht een bezoek aan vv Capelle aan den IJssel. De gastheren zijn door de overwinning op DFS Opheusden ,twee weken geleden, in de achtervolging gegaan op Spijkenisse om de dans van de nacompetitie te ontlopen.

De nummers dertien en veertien op de ranglijst zullen het niet smakelijke toetje moeten zien te verorberen. De thuiswedstrijd werd door de bewoners van sportpark ’s Gravenhout met 1-4 verloren. Voor beide formaties was een driepunter dus meer dan welkom.

De volgelingen van trainer Dick Boerboom begonnen voortvarend aan de wedstrijd. Al in de zevende minuut werd door Mike Hollenberg uit een vrije trap twee meter naast het doel van  de gastheren geschoten. Even later werd aan de andere kant Rutger de Bos de vrije ruimte ingestuurd en voor doelman Yannic Augustinus gekomen faalde hij niet: 1-0. Het spel golfde heen-en-weer, waarbij Rob Rutten in de elfde minuut de bal van Capelle-doelman Brady van der Meer van dichtbij kreeg aangeschoven. Van het cadeautje van de sluitpost schrok Rutten schijnbaar en joeg het speeltuig hard over het aluminium frame. Halverwege het eerste bedrijf werd een inzet van Luuk Kraaijeveld in een geweldige reflex van goalie Augustinus over de lat getikt. Met nog elf minuten op de klok van de eerste helft beging Ryan Lugtigheid een overtreding op Omar Gomez Shee. Scheidsrechter Thomas Hardeman uit Wijk bij Duurstede toonde Luchtigheid het rood en hij kon vroegtijdig de douche op gaan zoeken. sv Nootdorp toonde karakter en ging door met de jacht op de gelijkmaker. Die gelijkmaker kwam acht minuten vóór de doelwisseling tot stand. Na een overtreding van keeper Brady van der Meer – wat hem een gele kaart kostte – mocht Mike Hollenberg aanleggen voor een elfmetertrap. Vakkundig werd deze hard en laag tegen de touwen geschoten: 1-1. Met deze stand werd ook het rustsignaal gegeven.

Na de hervatting kwamen de Capellenaren na acht minuten door Kevin van La Parra op 2-1 en begaven zij zich veelvuldig op de helft van sv Nootdorp. Trainer Dick Boereboom wisselde Ricoberto Luijando in voor Pepi Ascension. Zo af en toe deelden de geel-zwarten enkele speldenprikken uit dat gevaar opleverde voor het vijandelijke doel. Uit een hoekschop van Rob Rutten scoorde Mike Hollenberg uit de afvallende bal de 2-2. Door veel strijd te leveren werd de 2-2 als leeuwen verdedigd en maakte Daley Windhorst zijn opwachting. Het verzet van de bewoners van sportpark ‘s-Gravenhout werd in de laatste minuut van de reguliere speeltijd gebroken door invaller Nassin Asrim: 3-2. Zes minuten in blessuretijd kwamen de mannen van sportpark ’t Slot op 4-2.

Voor sv Nootdorp – dat zo dicht bij één punt was – een teleurstelling en het zal volgende week tegen Achilles Veen weer gaan proberen om de punten in eigen huis te houden. Tevens zal afgewacht moeten worden of er nog sancties komen van de tuchtcommissie tegen sv DFS Opheusden vanwege het niet spelen van de wedstrijd tegen FC Rijnvogels.