Mooie overwinning voor JO9-1

Wilhelmus JO9-2

Finn van der Kooij (afstandschot)
Kian van Tol (schot)
Sven van Gils (vrije trap)
Pepijn Rueck (schot)
Kian van Tol (kopbal)
Assist: Sam Thoen

10 maart 2018 9:45

spelbegeleider Vin

Aanvoerder: Kian

We begonnen vandaag goed aan de wedstrijd. We waren daardoor ook beter dan de tegenstander en dat leverde al snel doelpunten op en volop mogelijkheden. Het eerste en tweede doelpunt waren van Finn d.m.v. een afstandsschot. 1e op de paal, vervolgens tegen de rug van de keeper het goal in. De 2e was te hard, waardoor de keeper hem niet kon tegenhouden. Al snel volgde Sven met de 3-0 met zijn mindere rechterbeen. Sven nam even later een corner over de grond naar Sam die hem net overschoot. Door de bliksem start waren we iets te veel met aanvallen bezig en bij een uitbraak van Wilhelmus werd het 3-1.

Na de korte break werd het zelfs 3-2 waardoor de spanning terug in de wedstrijd kwam. De jongens stonden door het 2e goal van Wilhelmus weer op scherp, wat zorgde voor kansen. Met kunst en vliegwerk haalde Wilhelmus een bal van de lijn, maar een paar seconde later lag hij er toch in door Kian (4-2). Sven was de volgende in de rij. Eerst stopte ze hem met een overtreding, maar vanuit de vrije trap die daar op volgde schot hij hard binnen in de lange hoek (5-2).

Doordat ze voor, achter en op het middenveld goed drukzetten op de tegenstander kwamen we regelmatig weer snel in balbezit. Zo ook Kian, die de bal afpakte op het middenveld en hem goed doorspeelde naar Sven, die na een actie op links een mooie voorzet afleverde op Pepijn, die de 6-2 erin schoot.

Bob was zo jaloers dat Vincent mocht fluiten vandaag wat net voor rust ervoor zorgde dat hij het veld in liep :-) (of lette hij gewoon niet op haha).

Na rust gingen de boys lekker door. Liam bleef goed meevoetballen door goed te combineren met korte en lange ballen. Net voordat Sven via een passeer actie de 7-2 maakt, was er ook al een mooi schot van Sam die net naast ging.

Bij Valentijn wilde hij er vandaag niet in o.a. een goed schot hield de keeper even later een counter die hij net naast schoot. Wilhelmus bleef het wel proberen, maar toen ze op rechts door kwamen was Ryan er als de kippen bij, om het ontstaande gat dicht te lopen. In de laatste fase van de wedstrijd zat het ijzerwerk met regelmaat in de weg. Sven schoot op de paal en Sam meerdere keren op de lat, waardoor we niet boven de 10 doelpunten uitkwamen. Finn had nog een kans uit een corner van Sam en even later weer een schot van Finn die de keeper niet kon vast pakken, waar Pepijn dankbaar gebruik van maakte en de 8-2 binnen schoot. Ons laatste goal was van Kian, uit een corner van Sam kopte hij hem mooi binnen (9-2). Ondanks nog enkele kansen, was het laatst woord aan de gasten die nog de 9-3 en 9-4 maakte.

Uiteindelijk hielden we een goed gevoel over aan de wedstrijd en aan deze week door ook de winst tegen DSVP op woensdag voor de Haaglandenbokaal (5-4).