JO11-1 verliest met opgeheven hoofd van Feyenoord

Hoofdklasse 1

10 maart 2018 8:30

Lennard Renaud

Afgelopen zaterdag stond de derde competitie wedstrijd op het programma voor de JO11-1. Na een gelijkspel tegen Wilhelmus en een nipt verlies tegen Quick Boys kwam (het echte) Feyenoord JO10-1 op bezoek.

Om 8.30 uur werd op veld 4 afgetrapt voor wat voor de jongens van Nootdorp toch altijd speciale wedstrijden zijn: voetballen tegen jongens die bij een profclub spelen.

Nootdorp was echter vanaf het begin totaal niet onder de indruk van deze speciale ontmoeting. De eerste helft was dan ook een mooie strijd waarbij de ploegen niet voor elkaar onder deden. Sterker nog, met een beetje meer geluk had Nootdorp met een voorsprong van 2 of 3 doelpunten verschil de rust in kunnen gaan.

Kansen zat: net een voetje tekort, een rebound te zacht ingeschoten, een schot net over de lat, een volley die niet goed werd geraakt en zelfs een schot dat via de binnenkant van de paal via de binnenkant van de andere paal zo weer het veld in ging. Pech dus voor Nootdorp.

Waar in de aanval diverse mooie aanvallen op de mat werden gelegd, stond de verdediging van Nootdorp als een huis. Kort op de bal en fysiek tot wat is toegestaan.

Helaas benutte Feyenoord wel een van de weinige kansen in de eerste helft en zodoende werd de eerste helft afgesloten met een 0-1 achterstand.

In de rust werden nog wat tactische aanwijzingen door de trainers gegeven maar veel was eigenlijk niet nodig want er werd goed gespeeld.

De tweede helft was echter nog geen 5 minuten oud en Feyenoord stond al met 0-3 voor. Het hoge tempo dat in de eerste helft nog werd volgehouden door Nootdorp was blijkbaar zeker in het begin van de 2e helft te veel van het goede. Feyenoord was op dat moment ook gewoon stukken beter en maakte het verschil met 2 doelpunten.

Nootdorp bleef echter vechten voor elke bal en gaf zich niet gewonnen. Dat resulteerde in enkele mooie aanvallen en uiteindelijk in de 1-3. Er was dus weer hoop maar dan moest de aansluitingstreffer snel vallen.

1-3 Senne Nieuwdorp

Die viel niet en Feyenoord trof zelfs nog 2 maal doel waardoor de uitslag 1-5 werd in het voordeel van Feyenoord.

Op basis van de tweede helft een terechte uitslag maar wat als die kansen van Nootdorp er in de eerste helft wel in waren gegaan...

Al met al een leuke wedstrijd en de JO11-1 is weer een zeer mooie ervaring rijker!

Bekijk alle foto's van deze wedstrijd op de jAlbum site van SV Nootdorp.