sv Nootdorp blijft tegen De Jodan Boys met lege handen staan

Nootdorp 1

Mannen, 1, Hoofdklasse A

10 februari 2018 14:30

Op sportpark Oosterwei in Gouda ontmoette sv Nootdorp in een inhaalwedstrijd De Jodan Boys. Voor het treffen werd een minuut stilte in acht genomen naar aanleiding van het plotseling overlijden van Kees te Gussinklo, medewerker van Haaglanden Voetbal. Tevens werden van zowel van de zijde van De Jodan Boys als die van sv Nootdorp (Josée Alegre) twee vrijwilligers in de herdenking meegenomen.

Geen vrolijk begin en van de wedstrijd werden de voetballiefhebbers ook niet vrolijker gestemd. Een troost voor De Jodan Boys, na een 1-0 ruststand, werd na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Berben uit ‘Kielegat’ Breda met een 2-0 stand afgesloten en drie punten bijgeschreven.

Nadat de klok vijf rondjes had gedraaid schoot Harold Vrolijk op aangeven van Levi Marengo zijn ploeg op een 1-0 voorsprong. In het eerste bedrijf speelde de formatie van trainer Dennis van den IJssel voornamelijk op de helft van de Nootdorpers, waarbij keeper Yannic Augustinus zijn handen kon opwarmen op schoten van Fanny Waandels, Harold Vrolijk en Levi Marengo. Aan de kant van de geel-zwarten probeerde Maurice Kerkhof met een solo de verdediging van de gastheren te passeren om tenslotte vast te lopen op een vierde verdediger. Vrije schoten van Mike Hollenberg kwamen niet aan of misten het aluminiumframe van de Goudse club.

In de slotminuten van de eerste vijfenveertig minuten raakte door een overtreding van Marengo Yannick Blom zodanig geblesseerd dat het ergste gevreesd moest worden. Na de behandeling van fysiotherapeut Erwin Lemmers – gebruikmakende van de spuitbus – werden wonderen verricht. Een minuut later werd door Blom op zijn tegenstander revanche genomen wat hem een gele kaart kostte. Het voetbal dat de thuisploeg op de grasmat legde, toonde meer overleg en oogde verzorgder dan van haar tegenstander.

Vier minuten na de doelwisseling werd een ingooi van Enzo Huntink (ex-Scheveningen) door Leroy Blank verlengd, waarop Harold Vrolijk zijn tweede doelpunt van de middag kon aantekenen: 2-0. Hierop volgde een wedstrijd die het certificaat van hots-knots-begonia-voetbal met recht mocht dragen. Dankzij het goede keeperswerk van Yannic Augustinus liep de score niet verder op. Zo pareerde hij een inzet van Elliot Pattinama op een uitstekende wijze. Volgend weekend ontvangen de bewoners van sportpark ‘s-Gravenhout het Amsterdamse AFC.