Winst in derby voor JO9-1

DSVP JO9-1

Sven van Gils (vrije trap)
Valentijn Deelen (intikker)
Kian van Tol (vrije trap)

Onder 9, JO9-1, 1e klasse 3

23 september 2017 8:45

Opstelling Nootdorp JO9-1

Ondanks de laat ingelaste wedstrijd van vandaag, hebben wij ons woensdag en vrijdag nog voldoende kunnen voorbereiden voor de wedstrijd tegen DSVP.

Helaas konden Liam en Sam niet aanwezig zijn bij de wedstrijd.

Gelukkig was Jeroen Tuijt beschikbaar om ons te helpen en was een super stand-in voor Liam op de goal. Op het middenveld hadden we de plek van Sam ingevuld door Kian door te schuiven, die dat geweldig deed en bekroonde met een doelpunt.

De derby startte met een klein overwicht van DSVP wat al snel tot doelpunten leiden. Wij speelden  in de eerste 10min best aardig, maar DSVP was gretiger en maakte de 1 en 2-0. Het was achterin natuurlijk ook even wennen voor Jeroen, Ryan en Finn.

In de 1e time-out even iedereen wakker geschut, waar we eerst nog een doelpunt tegen kregen, werden we wel sterker. Uit een vrije trap scoorde Sven de 3-1. De jongens voelde dat er meer in zat en drukten door. Finn kwam goed door over links, en gaf hem met links voor op Valentijn die hem intikte. Voor rust konden we de stand nog gelijk trekken door een harde vrije trap van Kian, die de keeper niet goed kon verwerken, waardoor hij in het doel terecht kwam.

Ruststand 3-3

De gretigheid van voor de rust waren we ook in de 2e helft nog niet kwijt, waardoor wij ook in de 2e helft de bovenliggende partij waren. Je merkte wel dat iedereen wilde scoren waardoor we iets minder gingen voetballen, maar we scoorde wel via Valentijn. Doordat het verschil maar één doelpunt was, en wij zelf niet scoorde bleef het tot aan het einde toe spannend en bleef DSVP erin geloven.

Met een paar knappe reddingen en goed verdedigend werk van de boys, hield Jeroen in de 2e helft zijn doel schoon.

Zo hebben we de eerste competitiewedstrijd winnend afgesloten en smaakt die winst naar meer. Volgende week thuis tegen Quick!