SV Nootdorp JO13-1 - Rijnsburgse Boys JO13-1 4-1 (1-1)

Rijnsburgse Boys JO13-1

Onder 13, JO13-1, Hoofdklasse E

25 november 2017 9:00

Alec van der Lee

De 9e wedstrijd van de competitie was tegen hekkensluiter Rijnsburgse Boys dat pas 1 punt had.

Met Eelco tussen de palen en Wessel, Sjors en Ruben in een driemansverdediging, begonnen onze jongens prima.

Op links liet Tommy zijn directe tegenstander herhaaldelijk zijn hielen zien. Hij was het ook die na een minuut of 5 al de 1-0 binnenschoot.

Doelpunt SV Nootdorp 1-0 - Tommy Burgy

Aan de kant ging iedereen er eens goed voor staan (en zitten). Maar ondanks het vele balbezit en de kansen die volgden bleef het lang 1-0. Eelco had een knappe redding in huis en Rijnsburgse Boys kroop iets meer uit zijn schulp, maar Wessel bleef bovenop de centrumspits zitten. Ayoub en Lesley combineerden voorin goed, al lukten natuurlijk niet alle acties, maar ze bleven het proberen. Iedere keer zat er ergens wel een Rijnsburgs voetje tussen. Vlak voor rust kwam Rijnsburgse Boys uit het niets op 1-1 na een prima aanval over rechts.

Een stevige peptalk in de rust van Randy deed wonderen. Onze jongens pikten het na rust goed op. Eray verving Eelco en achterin gingen we weer met 4 man spelen met Rob en Viggo in het centrum. Rob schoof veelvuldig in en Ruben volgde geconcentreerd zijn tegenstander. Viggo dichtte menig gaatje.

Tommy ging weer verder waar hij gebleven was en Marouane dolde op rechts vaak 2 of 3 jongens.

Yassin scoorde 2-1 nadat de bal was teruggekomen van de keeper. Max bikkelde op het middenveld en schoot ook nog de 3-1 binnen.

Doelpunt SV Nootdorp  3-1 - Max van Wijk

Mathijs was vaak goed aanspeelbaar en zorgde met Anass voor evenwicht op het middenveld. Marouane zorgde voor de 4-1, nadat hij eerst nog een grote kans had gemist.

Doelpunt SV Nootdorp 4-1 -  Marouane Arras

Bijna werd het in de laatste minuut nog 5-1, maar Lesley kon net niet binnentikken. Uiteindelijk nog een redelijk eenvoudige overwinning en het behoud van de gedeelde koppositie.

Nog twee wedstrijden voor de winterstop: volgende week Foreholte en op 9 december thuis tegen Katwijk.