Graaf Willem II VAC JO13-1 - SV Nootdorp JO13-1 1-2 (0-2)

Graaf W II VAC JO13-1

Onder 13, JO13-1, Hoofdklasse E

7 oktober 2017 11:15

Regen en wind teisterden het mooie sportpark van Graaf Willem in Wassenaar, toen onze jongens om 11.15 uur het veld betraden. Het beloofde een pittige wedstrijd te worden, na de eerdere 0-4 nederlaag in de beker. Maar Randy en Melvin hadden in de trainingen onze jongens goed voorbereid op de tegenstander.

Er werd in een 5-3-2 opstelling gespeeld, waardoor er net wat meer zekerheid achterin werd ingebouwd. En dat werkte! De beste man van Graaf Willem werd de hele wedstrijd aan banden gelegd door de verdediging. Graaf Willem wist zich geen raad met deze opstelling. Er werd rustig opgebouwd van achteruit. De jongens wisten elkaar goed te vinden. Twee prima aanvallen leidden tot de 0-1 en de 0-2. Dat leek de ruststand te worden, maar vlak voor rust verraste de rechtsbuiten van Graaf Willem Eray in de korte hoek.

Na rust was het aanvankelijk tegenhouden en hopen op een snelle tegenstoot. Er kwamen echter ook kansen op de 1-3, maar het bleef spannend tot de laatste minuut. De 2-2 viel nog bijna, maar onze jongens hielden knap stand.

De derde overwinning was een feit. Verzopen jongens, de scheidsrechter, grensrechters en de ouders (dat waren er weer veel), zochten snel de kantine op. Drogen en opwarmen en napraten over een prima wedstrijd.

Op naar Voorschoten!

Zie voor een fotoverslag van deze wedstrijd het foto album Graaf Willem II VAC JO13-1 - SV Nootdorp JO13-1 (1-2) [20171007] in het foto archief van SV Nootdorp.