Sv Nootdorp JO13-1 – Sportlust ´46 JO13-1 8-2 (3-1)

Sportlust '46 JO13-1

Onder 13, JO13-1, Hoofdklasse E

30 september 2017 9:00

Alec van der Lee

De eerste thuiswedstrijd van het seizoen op de laatste dag van september. Na de overwinning op Noordwijk waren de verwachtingen hoog gespannen: zou Sportlust´46 met een nederlaag terug naar Woerden gestuurd kunnen worden?

Helaas was Lesley geblesseerd, maar hij was wel aanwezig om zijn teamgenoten aan te moedigen. Ook Sportlust was de competitie goed begonnen, met een 2-1 overwinning op Rijnsburgse Boys. We waren dus gewaarschuwd.

Maar vanaf de eerste minuut was duidelijk dat Sportlust een lastige ochtend zou krijgen. Onze jongens gingen de strijd aan en combineerden er lustig op los. Tommy was op links zijn directe tegenstander vaak te snel  af, hetzelfde gold voor Marouane op rechts. Ayoub scoorde twee prima goals, Anass maakte er drie en was ongrijpbaar. Ook Mathijs en Max lieten zich aanvallend gelden. Achterin leidden Ruben, Rob en Viggo in het centrum de verdediging. Op links en rechts stonden Wessel en Sjors hun mannetje en Yassin verdeelde het spel op het middenveld. Eray en later Eelco keepten een goede wedstrijd. Na twee keer een half uur stond een echte korfbaluitslag, 8-2! op het bord.

6 punten uit twee wedstrijden: een vliegende start. Gewoon met beide beentjes op de grond blijven, jongens en er op 7 oktober in Wassenaar tegen Graaf Willem II VAC weer staan. Daar hebben we toch nog een appeltje tegen te schillen!