sv Nootdorp kan man-meersituatie niet uitbuiten

Achilles Veen

Nootdorp 1

Mannen, 1, Hoofdklasse A

21 april 2018 14:30

sv Nootdorp speelde een groot deel van de wedstrijd tegen Achilles Veen met een man meer op het veld. Toch was het de Noord-Brabantse thuisploeg die de punten in eigen huis hield. Gelukkig voor Nootdorp verloren ook de concurrenten in de strijd tegen degradatie.

In de openingsfase kregen zowel Achilles Veen als sv Nootdorp kleine kansen. Na een kwartier zette de thuisploeg goed druk en kreeg een aantal goede mogelijkheden op een voorsprong. Een schot van Maarten Boddaert werd knap gered en twee schoten van Sen Aerts leverden geen treffer op. Even later werd een overtreding op Niek Wilborts bestraft met een penalty. Ayden Kuipers was trefzeker vanaf elf meter (1-0).

Handsbal

Meteen na de strafschop kreeg ook sv Nootdorp een grote kans, maar de bal ging hoog over. Een minuut later kreeg ook de ploeg van Dick Boereboom een strafschop na een handsbal van Thijs van den Berg, die met rood mocht vertrekken. Daley Windhorst kon sv Nootdorp niet langszij schieten. Achilles Veen-doelman Jamil Kools hield zijn doel schoon in de eerste helft. Vlak voor rust kreeg de thuisclub opnieuw een strafschop. Ayden Kuipers benutte ook deze tweede kans (2-0).

Verhit

Zes minuten na de pauze kwamen de bezoekers terug in het duel. Polino Luiza zette de 2-1 op het bord. sv Nootdorp drong daarna goed aan, maar het was Brian Peters die aan de andere kant de 3-1 in de touwen schoot. In de slotminuten kleurde het duel nog even rood. Na een overtreding op een speler van Achilles Veen werd het wat verhit. De Zeeuwse doelman Jamil Kools en Daley Windhorst (foto) (sv Nootdorp) kregen rood. In de stand kwam geen verandering meer.