sv Nootdorp verlicht zorgen door zege op Jodan Boys

Mannen, 1, Hoofdklasse A

14 april 2018 14:30

KNVB

sv Nootdorp ving de wedstrijd tegen Jodan Boys aan zonder een aantal basisspelers. Jeffrey Flohr ontbrak wegens familie-omstandigheden, Nick Sleeking was geblesseerd en ook de geschorste Peter Korteling en Yannick Blom ontbraken.

sv Nootdorp opende sterk tegen Jodan Boys. In het eerste kwartier kreeg de thuisploeg een viertal kansen. De Goudse keeper Marvin Straver pakte met een mooie zweefduik een schot van Richard Kasius en greep ook goed in bij een voorzet van Maurice Kerkhof. Inzetten van Marcley Manuela en Maurice Kerkhof gingen over het doel heen.

Jodan Boys incasseerde in de eerste helft twee gele kaarten. Beide voor overtredingen op Manuela. De bezoekers losten met bijna een half uur op de klok een zondagsschot. De bal ging recht op keeper Yannick Augustinus af. Vlak voor rust mocht Marcley Manuela aanleggen voor een vrije trap. Mike Hollenberg kopte de bal net over.

Vlak na de hervatting ontweek Harold Vrolijk een tackle van sv Nootdorp-speler Randy Stanneveld en gaf voor. Augustinus stond op de juiste plaats. Ook een vrije trap van Patrick Fonseca werd door de doelman onschadelijk gemaakt. In de 65e minuut kreeg ook Jodan Boys-aanvoerder Leroy Brank geel. Opnieuw vond een overtreding op Manuela plaats. Levi Marengo kreeg namens Jodan Boys twee kansen, maar kon de bal niet in het doel krijgen.

In de 83e minuut kon Roals Heerkens de bal niet uit het strafschopgebied van de Gouwenaars wegwerken. Marcley Manuela kwam oog-in-oog met doelman Straver en schoof de bal onder hem door. In de slotminuten waren er twee vrije trappen voor Jodan Boys. De eerste trap van Marengo ging ruim naast. Bij de tweede vrije trap bokste Augustinus de bal weg. Daley Windhorst incasseerde voor de overtreding die leidde tot de vrije trap een gele kaart.