Zorgen voor sv Nootdorp nemen verder toe

Ter Leede

Mannen, 1, Hoofdklasse A

7 april 2018 14:30

Ook in de uitwedstrijd tegen Ter Leede kon sv Nootdorp de punten niet mee naar huis nemen. De hoogvlieger was een maatje te groot voor de formatie van trainer Dick Boereboom. Na de ruime nederlaag heeft sv Nootdorp alleen nog RVVH en Argon onder zich. De club uit Ridderkerk heeft hetzelfde aantal punten als de Nootdorpers.

In de openingsfase pakte Ter Leede al een beslissende voorsprong tegen sv Nootdorp. Met een kopbal zorgde Ian van Otterloo in de vijfde minuut voor de eerste treffer van de club uit Sassenheim. Een minuut later was het opnieuw raak. Na een doelpoging van Jeffrey Bok schoot een speler van sv Nootdorp in het eigen doel. In de 29e minuut was het duel gespeeld. Joey van den Berg tekende voor de 3-0. Een slechter begin kon sv Nootdorp miet overkomen.

Na rust kon de ploeg van trainer Dick Boereboom al snel iets terug doen. Jeffrey Flohr (volgend seizoen DSO) schoot in de 52e minuut de 3-1 binnen. Verder kwamen de Nootdorpers niet ondanks een aantal goede kansen. De 3-2 kwam niet op het bord, maar aan de andere kant werd nog wel gescoord. Valk voor het eindsignaal zorgde invaller Oussama Siali voor de 4-1 eindstand.

Volgens trainer Dick Boereboom was die ruime nederlaag niet nodig geweest. ,,Als je zo snel op ruime achterstand komt, speel je al snel een verloren wedstrijd.” sv Nootdorp staat nu derde van onderen (23-23). Daarboven staan Smitshoek met 23 uit 22, Rijsoord met 24 uit 25 en AFC met 25 uit 25. Onder de Nootdorpers staan RVVH (ook 23 punten maar uit 25 duels) en de kansloze hekkensluiter Argon (12 uit 24).