sv Nootdorp verlaat Zeeuws-Vlaanderen met nederlaag

Nootdorp 1

Mannen, 1, Hoofdklasse A

24 maart 2018 14:30

HSV Hoek won voor de zevende keer op rij. Dit keer werd sv Nootdorp slachtoffer van de Zeeuwse dadendrang. Waar de thuisploeg zich mengt in de strijd om promotie, hangt boven de ploeg van trainer Dick Boereboom het degradatiespook.

sv Nootdorp maakte het Hoek in de eerste helft lastig door de linies gesloten te houden. De bezoekers kregen een paar kansen, maar zagen de thuisclub langzaam de controle overnemen. In de 40e minuut kon Hoek de 1-0 aantekenen. Rik Impens speelde Sidy Ceesay aan die voor de Nootdorpse doelman Yannic Augustinus (foto) kwam te staan. Ceesay bleef koel en schoot de 1-0 binnen.

Doeltreffend

Na rust was Hoek duidelijk de betere ploeg. Uit een hoekschop in de 57e minuut was Sidy Ceesay voor de tweede keer in het duel doeltreffend. Hoek bleef de aanval zoeken en creëerde een aantal mogelijkheden. Pas tien minuten voor tijd viel de derde treffer van de wedstrijd. Bram Leroy bracht de 3-0 eindstand op het bord.

Door deze nederlaag zakt sv Nootdorp naar een dertiende plaats. De voorsprong op RVVH, dat op een degradatieplaats staat, is maar twee punten.