sv Nootdorp blijft berooid achter in Amsterdam

Nootdorp 1

Mannen, 1, Hoofdklasse A

10 maart 2018 14:30

Hoofdklasser sv Nootdorp verloor zaterdag voor de vierde keer op rij. In Amsterdam ging de ploeg van Dick Boereboom (foto) met 2-0 onderuit tegen Swift. Het was om kwart over vier even slikken voor Dick Boereboom. Keihard werken en toch weer nul punten. Plaats: Amsterdam. Tegenstander: Swift. Uitslag: 2-0.

Zonde, heel zonde. Wij geven het duel in tien minuten weg. Twee doelpunten. Er zat veel meer in vandaag.” Boereboom zuchtte nog maar eens. ,,Ik kan de jongens niets verwijten, wij hebben er alles aan gedaan. Kansen gekregen om te scoren. Ik gun het die gasten zo.”

Lat

Het duel Swift – Nootdorp in de hoofdklasse van het zaterdagvoetbal verdiende eigenlijk geen winnaar. Daarvoor gebeurde er eigenlijk te weinig voor beide doelen. De grootste kans die de geelhemden in Amsterdam kregen was voor Maurice Kerkhof. Zijn schot stuitte in de 24-ste minuut via de onderkant van de lat het veld weer in.

,,Dat geluk ontberen wij al een tijdje”, sipte de oud-ADO Den Haag voetballer. ,,Maar als dit duel, zoals jij zegt, geen winnaar verdiende, dan gaan wij berooid naar huis. Dus hebben wij iets niet goed gedaan.”

Optimistisch

Ondanks de vierde nederlaag op rij blijft de trainer van de hoofdklasser optimistisch. ,,Je wint wedstrijden en je verliest wedstrijden, dat hoort bij dit vak. Als de balans aan het einde van het seizoen maar positief is.”

Komend weekend komt koploper Noordwijk op bezoek op sportpark ’s-Gravenhout. Willem II gaf zaterdagavond het goede voorbeeld. Met 5-0 winnen van nummer één PSV. Waarom zou dat Nootdorp niet lukken?