Nuttige zege Nootdorp op Argon

Mannen, 1, Hoofdklasse A

27 januari 2018 14:30

KNVB

In een niet al te verheffend duel pakte Nootdorp de broodnodige punten. Hekkensluiter Argon werd met 1-0 verslagen. Trainer Dick Boereboom ontbrak op de bank; hij was geveld door ziekte. Dick Sloos nam het roer over. sv Nootdorp hield na een vroeg doelpunt stand ondanks een aantal aanvallen van Argon in het laatste half uur.

Ook op het veld ontbrak een aantal spelers van sv Nootdorp. De strijd werd gestart zonder Marcley Manuela (privéredenen), Jeffrey Flohr (geblesseerd) en Peter Korteling (langdurig geschorst). Al in de vierde minuut gingen de Nootdorpse handen de lucht in. Polino Luiza kreeg de bal aangespeeld en dreigde naar binnen met de linkervoet. Polino kwam alleen voor keeper Romero Antonioli en scoorde in de rechter beneden hoek: 1-0.
In het vervolg van de eerste helft liet Antonioli zich niet meer verrassen. De Mijdrechtse keeper greep goed in bij doelpogingen van Charlie Windhorst en Nick Sleekink. Bij een hoge voorzet van Windhorst sprong Gilian Pieper tegen de keeper aan en werd afgefloten.

Na rust duurde het lang voordat er zich weer goede mogelijkheden voordeden. In de 65e minuut ging een schot van Stefan Tichelaar via de voeten van sv Nootdorp-keeper Yannic Augustinus naast. Ook Lorenzo Zorn en Maikel van de Water zagen hun pogingen om de stand gelijk te trekken stranden.

Nadat Polino Luiza en Gilian Pieper kansen op een ruimere voorsprong niet wisten te benutten, kreeg Argon een strafschop na hands van Randy Stanneveld binnen de zestienmeter. Scheidsrechter Virancikli wees resoluut naar de stip. Keeper Yannic Augustinus stopte de slecht genomen penalty van Stefan Tichelaar. Na een slechte wedstrijd van beide ploegen pakte sv Nootdorp de drie punten. Argon kon niet beter en sv Nootdorp liet zich meetrekken naar dat niveau.