sv Nootdorp weinig in melk te brokkelen tegen Smitshoek

Smitshoek

Mannen, 1, Hoofdklasse A

4 november 2017 14:30

In een nat en koud Barendrecht ontving Smitshoek sv Nootdorp. Mike Hollenberg, door tweemaal geel opgelopen in de wedstrijd tegen FC Rijnvogels en Marcley Manuela, drie uitsluitingen opgelegd door de KNVB naar aanleiding van de oefenwedstrijd tegen VELO, ontbraken in de formatie van trainer Dick Boerenboom. In afwachting op de uitspraak van het beroep dat Peter Korteling heeft aangespannen tegen zijn schorsing, was hij wel speelgerechtigd om aan het treffen deel te nemen. Korteling verwacht deze week bericht van de KNVB te ontvangen.

Smitshoek toonde zich in de gehele wedstrijd – op tien minuten tussen de vijfenzeventigste en zesentachtigste minuut na – heer en meester. Al na de eerste drie klokrondjes moest Chaheen Hansen van de Nootdorpers vanaf de doellijn redding brengen, terwijl keeper Yannick Augustinus al was gepasseerd. Het werd eenrichtingsverkeer naar het Nootdorpse doel waarbij goalie Augustinus een knap schot van Laurens Visser door een uitstekende reactie tot hoekschop kon verwerken.

De opgetrokken muur van de geel-zwarten vertoonde alsnog geen gaten. Ook na een klein halfuur gespeeld te hebben kon Bart Deprez van de thuisploeg de muur niet beslechten. De bewoners van sportpark ‘s-Gravenhout kregen met elf minuten voor de doelwisseling de eerste echte mogelijkheid. Op een assist van Kevin Cameron op Maurice Kerkhof kon Charlie Windhorst het net achter doelman Robin Boot niet vinden. Toch kwamen de bezoekers verrassend op een 0-1 voorsprong. Uit een hoekschop van Kevin Cameron kopte Charlie Windhorst tussen twee verdedigers in op perfecte wijze de bal achter keeper Robin Boot: 0-1.

In het tweede bedrijf gingen de volgelingen van trainer Richard Middelkoop op dezelfde voet verder. De in Nootdorp geboren trainer, nu woonachtig in Barendrecht, trainde in het verleden de formatie van sv Nootdorp waarvan toentertijd ook de pas gekozen nieuwe voorzitter, Sander Jansen deel uitmaakte. De druk van de Barendrechters bleef op de verdediging van aanvoerder Yannick Blom aanhouden en werd na een klein halfuur beloond met de gelijkmaker. Bij de inzet van Bart Deprez kon Augustinus zijn hand niet goed achter het speeltuig krijgen waarbij het langzaam achter de doellijn rolde: 1-1.

Er volgde nog een aantal mogelijkheden voor de gastheren. Een schot van Erwin Bravenboer wist zijn weg tussen de palen niet te vinden. Meer succes had Bart Deprez, die – na voorbereidend werk van Damian van den Oever – de 2-1 aantekende. Een kleine opleving van sv Nootdorp volgde waarbij Maurice Kerkhof vanaf de rechterflank zijn inzet achter het doel van Robin Boot zag belanden. Het was van korte duur en verdampte nadat Erwin Bravenboer met een slim lobje over de sluitpost van sv Nootdorp de 3-1 op het scorebord zette.

Vriend en vijand zullen na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Germs over de uitslag weinig te discussiëren hebben gehad. Over veertien dagen gaat sv Nootdorp tegen Achilles Veen proberen de punten in eigen huis te houden.