Teleurstellend verlies voor sv Nootdorp bij vv Rijsoord

Nootdorp 1

Mannen, 1, Hoofdklasse A

14 oktober 2017 14:30

Met negen punten in de knip – verzameld uit zes wedstrijden – bond sv Nootdorp in Ridderkerk de strijd aan met vv Rijsoord. De Ridderkerkers hadden eveneens negen punten bijeengesprokkeld. Aan de ongeslagen status van vv Rijsoord kwam in de zesde wedstrijd van dit seizoen tegen FC Rijnvogels een einde. De formatie van trainer Dick Boereboom putte uit de overwinning op FC s-Gravenzande het nodige zelfvertrouwen. De toeschouwers mochten dus een spannende en attractieve wedstrijd verwachten.

Op het einde van het treffen werd het wel spannend, het vertoonde spel was echter niet van een hoog gehalte. In het eerste deel van de wedstrijd werd er niet gescoord. Het redelijk opgekomen publiek moest tot ver in de tweede helft wachten op een strafschop om het eerste doelpunt van de thuisploeg te begroeten. Doordat sv Nootdorp op jacht ging naar de gelijkmaker ontstond er ruimte voor de formatie van trainer Gijs Zwaan, die vier minuten voor het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Germs de 2-0 naar zich toe trok.

In het eerste bedrijf had vv Rijsoord optisch een licht overwicht, maar kansen om de score open te breken kreeg het niet. De beste mogelijkheid kregen de bezoekers halverwege de eerste helft. Kevin Cameron kwam net een teenlengte te kort op goed aangeven van Maurice Kerkhof. Na ruim een half uur spelen ontstond er aan de andere kant een zeventig procent kans, die niet werd benut en moest Aimen Said wegens een blessure zich laten vervangen.

Een schot van Kevin Cameron in de tweede helft trof het aluminium van vv Rijsoord en om de wedstrijd te doen kantelen wisselde trainer Dick Boereboom Richard Kasius in voor Marcley Manuela. De wedstrijd kabbelde tot zestien minuten voor het einde voort. Een overtreding van Mike Hollenberg in de zestien op Khalid Rahli deed de leidsman besluiten om naar de elfmeterstip te wijzen. Ard Hartman liet de zeventienjarige doelman Ronald Simonis van de geel-zwarten kansloos met zijn harde en geplaatste schot: 1-0. De Nootdorpers probeerden nog van alles om naast de blauw-witten te komen, maar dat mocht niet baten.

Elf minuten later liet Michael van Gool met een kopbal de bal over goalie Ronald Simonis in het doel belanden: 2-0. Een klein duwtje van een Rijsoord-speler tegen een Nootdorper was het teken om een onnodig opstootje te veroorzaken. Na wat heen en weer duwen werd al snel de ‘vrede van Rijsoord’ getekend. Al met al was de 2-0 nederlaag een teleurstellend resultaat voor de bewoners van sportpark s-Gravenhout, zonder dat ook de tegenstander kon imponeren.

Volgende week staat voor sv Nootdorp de thuiswedstrijd tegen SteDoCo op het programma, dat AFC met 6-1 verpletterde.