sv Nootdorp weerstaat aanvallen FC ’s-Gravenzande

Mannen, 1, Hoofdklasse A

7 oktober 2017 14:30

R. Wijma (KNVB)

In de Hoofdklasse stond het duel tussen de regioploegen sv Nootdorp en FC ’s-Gravenzande op het programma. Beide ploegen speelden vorig seizoen in de eerste klasse. In Nootdorp eindigde het duel toen in 1-1. Nu was sv Nootdorp met de 2-1 de ploeg die als winnaar van het veld kon stappen.

De Westlanders zochten meteen de aanval. In de zesde minuut ontstond een scrimmage voor het Nootdorpse doel, maar de 17-jarige keeper Ronald Simonis wierp zich voor het schot. Even later moest Simonis zich toch gewonnen geven. Een vrije trap van links werd voor het doel teruggelegd door Yuri Westhoff en binnen geschoten door Frank Broos: 0-1. Na een kwartier kon de eerste echte kans voor sv Nootdorp worden genoteerd, maar de voorzet van Kevin Cameron ging net achter het doel.

n de 21e minuut was het wel raak voor de thuisploeg. Een hoekschop werd weggewerkt, maar werd opnieuw door Maurice Kerkhof voorgegeven. Via het hoofd van de kersverse vader Yannick Blom ging de bal het doel in: 1-1. sv Nootdorp kreeg na een half uur spelen een aantal kansen, maar wist het doel niet te vinden, waardoor de rust met een 1-1 stand werd bereikt.

De tweede helft was drie minuten oud toen de 2-1 viel. Uit voorzet van rechts van Maurice Kerkhof kon Kevin Cameron de bal in de rechter beneden hoek binnenschieten. FC ’s-Gravenzande zocht weer de aanval, maar schoten van Keke Stam en Yuri Westhoff kwamen niet in de buurt van het doel. Peter Korteling kon het doel wel vinden. Zijn treffer werd echter afgekeurd vanwege leunen op een tegenspeler.

Keeper Simonis hield daarna zijn ploeg in de wedstrijd. Na twee kansen van FC ‘s-Gravenzande onschadelijk te hebben gemaakt, kwam hij voor zijn grootste uitdaging. Chaheen Hansen hield binnen het strafschopgebied Niels Vonk vast. Scheidsrechter Wijma weest naar de stip. Simonis stopte de penalty van Yuri Westhoff. De bezoekers zochten nog vol de aanval, waardoor er ruimte ontstond voor de aanvallers van sv Nootdorp. Doelpunten vielen er niet meer. Een rode kaart voor Peter Korteling na een opstootje wel.