Met winst tegen vv Montfoort doet sv Nootdorp goede zaken

Mannen zaterdag, 1, Hoofdklasse/1e klasse 01 nacompetitie

16 mei 2017 19:30

Roeleveld, M.A.

In de drieluik met vv Montfoort en Sliedrecht startte sv Nootdorp in de nacompetitie uitstekend. Na een 2-2 ruststand en een 2-5 eindstand werden de punten met de bus naar Nootdorp meegenomen. Een aangrijpende wedstrijd waarin van alles gebeurde. Veel doelpunten, veel strijd, pittige overtredingen aan beide kanten waar scheidsrechter Roeleveld erg coulant mee omging, twee rode kaarten aan de kant van vv Montfoort en het wegsturen van de gehele technische staf van de ontvangende vereniging.

sv Nootdorp startte voortreffelijk. De klok had slecht twee rondjes afgelegd toen Marcley Manuela uit een voorzet van Jeffrey Flohr de bal achter doelman Marc Veenendaal joeg: 0-1. Vier minuten later kon de aanhang van de Nootdorpers wederom juichen. Marcley Manuela ging op snelheid richting het Montfoortse doel, liet de verdediging zijn hielen zien en voor doelman Veenendaal gekomen plaatse hij het speeltuig subtiel in de hoek van het aluminiumframe: 2-0.

De ploeg van trainer Dick Boerenboom dacht de buit binnen te hebben, de scherpte waarmee de geel-zwarten aan het treffen waren begonnen werd wat minder. Hierdoor konden de ‘oranjemannen’ van de thuisclub de wedstrijd doen kantelen. Halverwege het eerste bedrijf werd de aansluitende treffer door Dion Gerritsen op het scorebord gezet: 1-2. Nadat Max Verweij uit een pass van Miquel Ballo over het doel van goalie Yannic Augustinus had gekopt, was het Marck van Baal die de gelijkmaker scoorde: 2-2. In de slotminuut van de eerste helft kreeg Dion Gerritsen op aangeven van Remco de Rijk nog een honderd procent kans, die hij echter naast kopte. In en buiten het veld nam de kritiek op de referee buitensporige normen aan, waarbij de sluitpost van Montfoort het geel kreeg voorgehouden.

Marcley Manuela: ,,Met die 2-0 voorsprong weet je dat je scherp moet blijven, maar dat lukte ons niet helemaal. Bij de ruststand van 2-2 was het in de kleedkamer stil en haalden we de schouders op van hoe kan dat nu allemaal. Na wat tactische aanwijzingen van de trainer is het in de tweede helft beter gegaan.”

Na de hervatting werd Miquel Ballo van Montfoort met zijn snelheid verschillende malen met lange trappen uit de verdediging gelanceerd. Dat leverde voor vv Montfoort echter geen resultaat op. Bij elke overtreding van een Nootdorp-speler liet het publiek zich niet onbetuigd met opmerkingen die op een voetbalveld niet thuishoren. Halverwege deel twee van de wedstrijd kwam met het wegsturen van Marck van Baal vv Montfoort met tien man te staan. De protesterende trainers mochten Van Baal volgen. Twee minuten later trof Jeffrey Flohr de binnenkant van de paal. In de rebound werd de bal tussen de palen geschoven: 2-3.

Met nog een kwartier te gaan verscheen Ballo voor keeper Augustinus, die met een uitstekende redding de bal met zijn voet pareerde. Even later hield de Nootdorpse sluitpost met een sierlijke duik zijn doel schoon. Met nog acht minuten op de klok tekende Marcley Manuela zijn derde treffer van de avond aan: 2-4. Inmiddels mocht Marc Veenendaal van Montfoort met ‘rood’ het veld verlaten. Tenslotte liet Marcley Manuela de 2-5 aantekenen door Gillian Pieper. De strafschoppenserie werd met 2-3 in het voordeel van sv Nootdorp beslist. Dinsdag ontvangt sv Nootdorp op sportpark ‘s-Gravenhout Sliedrecht. Bij winst volgt op 27 mei en 3 juni in een uit- en thuiswedstrijd de winnaar van poule 2.

Tekst en foto : Aad van der Knaap