JO11-3 sluit seizoen met winst af

Oliveo JO11-2

10 mei 2017 18:00

Vandaag de laatste wedstrijd van de competitie, de inhaal wedstrijd tegen Oliveo. Met het kampioenschap al op zak, werd het een relaxte wedstrijd. De mannen mochten in hun kampioenschapshirt spelen, dus apetrots. Ziet er ook best strak uit zo met zwart als basis. Finn was vandaag de aanvoerder.

Uiteraard startten de mannen in stijl: de eerste bal ging helemaal terug naar Tim. In de eerste 5 minuten had Oliveo een mooie aanval, waaruit ze bijna wisten te scoren. Oeps, dat was toch niet de bedoeling?! De knop ging om en de mannen begonnen druk te zetten en feller de duels in te gaan. Bhodi met een schot, Brent tegen de paal, Bhodi weer en toen in de rebound Bhodi alsnog: 0-1 voor SV. Vervolgens wisten Brent en Lucas elkaar goed te vinden, maar rolde de bal over de achterlijn. Brent, met een mooie verovering van de bal, speelde de bal snel door naar Cas zodat hij alleen op de keeper afkon. Altijd spannend voor de mannen zo’n 1 op 1. Heel cool schoot Cas de bal erin: 0-2. Binnen een minuut schoot ook Lucas knalhard op het doel en dat was 0-3.

Vandaag mochten we ook meemaken dat Davie aan het pingelen sloeg. Dat deed ie best goed en gaf de bal vervolgens mooi aan Lucas mee. Helaas net naast. Zo volgden voor de rust nog wat mooie combinaties: Brent met voorzet naar Isaac, Finn naar Brent en door naar Bhodi en Lucas, Brent naar Bhodi en nog een paar corners. De mannen gingende de rust in met een 0-3 voorsprong.

Na 5 minuten startte de 2de helft. Zou er nog een feestopstellng komen? Nee, niet echt zo te zien. Het aanvallen ging door met een aantal kansen voor Bhodi, Brent en Lucas. Ook Tim kreeg het wer op zijn heupen en verscheen met de bal aan zijn voet bijna in het strafschopgebied van Oliveo…… een lob naar Brent en die schoot op de buitenkant paal. Zou Brent vandaag de hatrick paal schieten halen? Toen toch een soort van feestopstelling move: Tim stond opeens met ontbloot bovenlijf op het veld en ging verder door als “Lucas” en Lucas stond daar opeens in een rood shirt in het doel. De mannen gaven de nodige kansen mee aan Tim om te scoren, maar het mocht niet baten. Hij zat er dicht tegen aan met een schot op de lat en een keer 1 op 1 met de keeper. Achterin hadden Dani, Finn en Davie af en toe wat werk te doen, maar dat viel reuze mee. Het lukte alleen niet om de voorsprong nog verder uit te bouwen. Nu ja, zo’n mooi seizoen met het kampioenschap op zak, en de laatste wedstrijd ook winnend afsluiten: top!

Dat moest natuurlijk nog een beetje extra gevierd worden. Alle jongens kregen nog een persoonlijke beker van de trainer/coach:
Tim – Beste Keeper
Bhodi – Topscoorder
Davie – Beste Kopper
Lucas – Speler met het Hardste Schot
Cas – Speler met het Beste Schot
Isaac – Meest Technische Speler
Finn – Rustigste/constante Speler
Dani – Beste Verdediger
Brent - Meest Talentvolle Speler

Nog een paar toernooien in deze samenstelling en natuurlijk op zaterdag 27 mei a.s. het VTT (NK) voor JO11 7x7 teams. Dit is dus het laatste competitie verslag en daarmee hang ik de computer en het fototoestel na 2 jaar verslaglegging in de wilgen……

Uw razende reporter van JO11-3,