JO11-3 KAMPIOEN!!!!!

DSVP JO11-2

22 april 2017 9:45

Vandaag konden de mannen hun kampioenschap veilig stellen door minimaal gelijk te spelen bij en tegen DSVP. De meesten waren toch wel zenuwachtig……. Ook niet gek, want hoe vaak wordt je nu kampioen met je team? Ook aan de kant van de ouders waren er de nodige voorbereidingen getroffen de afgelopen week, mochten de mannen vandaag “ echt” kampioen worden. Vier HEMA’s waren afgestruind om genoeg shirts in de juiste maten te vinden….. Champagne in de tassen mee, toeters waar je niet omheen kon en voor de wedstrijd werden 2 spandoeken opgehangen langs het veld. Ouders, familie en vrienden kwamen allemaal een kijkje nemen vandaag; ook Marga durfde het aan om al aan het begin te komen…..

Met Isaac als aanvoerder, startte de wedstrijd net na 9.45 uur. Helaas kon Bhodi er vandaag niet bij zijn, omdat hij onderweg was naar de wintersport. Dus 8 kids traden aan. Het eerste schot op doel werd gelost door een DSVP-er; echter SV nam de aanval snel over; Finn in combinatie met Isaac eindigend in de handen van de keeper van DSVP. Snel daarna Brent met een kans, Lucas met een schot, Finn met een voorzet richting Dani gevolgd door een schot en daarna Brent net naast. Vlak daarna weer een schot van Brent en een DSVP-er wist de bal nog net van de doellijn te houden. En dat allemaal in de eerste 10 minuten. De druk werd gezet door de kids van SV en zo nu en dan had DSVP een uitbraak of een kansje. Gelukkig stond Tim daar dan weer om de ballen uit het doel te houden bij een counter. Daarbij hielden Davie en Dani de boel goed dicht achter. Vervolgens Finn, Cas en Lucas nog met wat pogingen op het doel van DSVP, echter zonder succes en Brent met een bal op de lat…..

Na een minuut of 20 spelen dachten de boys, laten we eens wat over gaan koppen. Zo een stuk of 5 kopballen achter elkaar. Best grappig. Wel meteen weer opletten, want Brent speelde de bal in de voeten van Cas, die vrij voor de goal stond, maar toch naast wist te schieten. Zou het de spanning zijn? Jammer, want was een mooie kans. En weer zette Brent een mannetje in positie, dit keer Isaac. En vervolgens nog een keer zelf. De keeper van DSVP deed het trouwens goed. Ving heel wat ballen uit de lucht op. En stuurde direct zijn spits op pad…… een counter……. en een corner……. Heel ongelukkig, maar wel met een mooi schot kwam de bal het doel in gevlogen. Nog wel aangeraakt, maar helaas…. 1-0 voor DSVP. Na al die kansen, stonden de mannen dus ineens achter op slag van rust.

Nou, Bart en Lennard hadden wat werk te verrichten in de rust….. Net als in de eerste helft was het eerste schot op een doel door DSVP. Gelukkig net voor langs. En ook nu namen de mannen het over met een tegenaanval. Er werd net over geschoten. En de bal ging heen en weer over het veld en na 10 minuten in de tweede helft was daar de gelijkmaker: 1-1. Wat een ontlading bij de kids zeg! Alsof ze gewonnen hadden….. Maar nog 15 minuten te gaan en in 15 minuten kan nog veel gebeuren. De gelijkmaker werd gemaakt door Cas ,achter z’n standbeen!, na voorspel van Brent en Isaac. Tot het einde van de wedstrijd bleven de aanvallen over en weer gaan. Davie met een aanval en schot, Cas, Lucas en ga zo door. Finn, Dani en Davie samen met Tim achterin aan het werk om de boel dicht te houden en de fans stonden al billenknijpend toe te kijken en aan te moedigen. Ondanks dat het tijd was werd er nog doorgespeeld en kreeg DSVP nog een corner. Tja, het zal toch niet…. De keeper van DSVP kwam mee naar voren. In eerste instantie werd de bal goed weggewerkt en toen stond die keeper daar van DSVP en die gaf toch een schop tegen de bal…… en ook flink richting het doel. Tim stond zowat in de paal…… maar die kruising is toch lastig af te dekken…. En gelukkig de bal raakte de buitenkant van de paal…. en de scheids floot af.

Pppffff, wat een laatste minuten en wat een vreugde bij de mannen! Dit jaar is het gelukt : kampioen en ze hebben het dik verdiend!

Meteen mochten ze de kampioenshirts aan. Wat waren ze trots! Met de nieuwe shirts werd de kampioensslinger gerend, waarna de penalties nog werden genomen. Toen was het tijd voor feest met (kinder)champagne, een fotorapportage, facetimen/bellen met Bhodi, lekker douchen en naar SV terug. Daar werden ze in de kantine onthaalt met “we are the champions” en als echte kampioenen stonden ze op de tafels op het balkon te springen!

In mei nog de laatste competitiewedstrijd, het thuis toernooi, het VTT- generaal toernooi (7x7) en wellicht nog een ander toernooi. Daarmee wordt het seizoen van JO11-3 mooi afgesloten. We kunnen terug kijken op een mooi voetbaljaar.