JO11-3 wint duel van directe concurrent in de titelstrijd

Onder 11 zaterdag, JO11-3, 2e klasse 9

8 april 2017 8:30

Lennard Renaud

Met nog 3 wedstrijden te gaan, is vandaag een belangrijke voor de mannen in de weg naar het kampioenschap. Weer een hele vroege, maar vandaag wel met bijna een compleet fit team. Alleen Davie was twijfelachtig of hij kon spelen, maar uiteindelijk ging hij het toch proberen. Lucas kreeg vandaag de aanvoerdersband en Dani had zijn "geluks" ondershirt aan. Lennard had er zin in als scheids en startte zelfs 3 minuten te vroeg. Nu ja, alle spelers stonden klaar, dus prima.

De mannen waren vandaag eager en scherp, want ja vandaag wilden ze toch echt wel winnen. DSO de nummer 2 in de poule en vooral een fysieke ploeg. Dus dan moet je wel scherp zijn. Dat hadden de mannen de vorige keer tegen hen ervaren. Direct zaten ze er scherp op. In 1 van de eerste aanvallen gaf Bhodi de bal mooi mee aan Brent en die schoot van afstand de bal er direct in: 1-0 in de eerste minuut. Dat is een lekker begin, maar nog wel heel veel minuten te gaan…..  Vooral de fans aan de kant hadden het er moeilijk mee om de zenuwen (nu al) te beheersen. 5 minuten later schoot Bhodi op de lat en schakelde DSO direct om. Gelukkig werd er goed verdedigd aan de SV kant.

De meeste minuten werd er nu toch op de helft van DSO gevoetbald. Een mooie combinatie zorgde er voor dat Lucas vrij voor de goal kwam. De bal schoot hij echter recht op de keeper af. Jammer hoor! Snel daarna speelde Isaac de bal door naar Brent en kwam er net een speler van DSO tussen. Gevolg was een corner. Brent liep professioneel in en kopte geweldig hard net over de lat. Wat zonde, want het was echt een heel mooi doelpunt geweest. Er volgde nog de nodige aanvallen, Lucas op de bovenkant lat, Brent net naast, Isaac net over, Lucas tegen de lat. Een paar minuten voor tijd creeerde DSO een paar kansen, waarvan eentje ook op de lat eindigde. PPPfffffjjjjj, dat was maar goed ook….. Wanneer hebben we dat eerder gehad zo’n wedstrijd met al die ballen op de lat????  Voor rust nog een paar corners voor SV en een vrije trap voor DSO. Toch gingen we met 1-0 de rust in.

Deze keer gingen ze even lekker picknicken op het veld. In een kringetje zitten, bakkie limo erbij en de tips voor de 2de helft werden gedeeld. Ze hadden goed stand gehouden in de eerste helft. Nu volhouden in de 2de helft.

In de 2de helft ging het er voor ons gevoel nog wat fysieker aan toe. Lennard floot regelmatig als niet de bal maar een  onderdeel van 1 van de SV kids als bal gebruikt werd. Dat werd dan weer niet gewaardeerd door de fans van DSO….. Het spel ging heen en weer in de 2de helft, maar de flow van de eerst helft was minder geworden. De mannen bleven er wel voor gaan en vechten. Brent met een kopbal over, Cas net de bal te ver voor zich uit, Finn, Dani en Davie lekker verdedigend en vervolgens opbouwend en toen gebeurde het: Dani nam een vrije trap en rond de doellijn stond Cas met de keeper en rolde de bal zo de doellijn over: 2-0. Op dat moment ontstond er de nodige commotie, omdat Cas de keeper gehinderd zou hebben en vastgehouden. Lennard was heel resoluut, hij vond dit geen hinder en het vasthouden had hij niet gezien. Gelukkig hebben we dan een blauwe jas rondlopen en die kwam er ook aan te pas.

De wedstrijd ging verder, maar de sfeer werd wel grimmiger. De kids bleven hun best doen en wisten ondanks de druk toch verschillende kansen te creeren. Een mooie aanval werd gestart door Finn richting Cas, die de bal weer evrder bracht naar Isaac en die door naar Brent. Omdat hij het net niet redde om te schieten, schoot hij de bal door naar Lucas, die helaas net over schoot.  Mooie aanval hor mannen! De laatste 15 minuten moest Tim een aantal keer in actie komen. DSO voerde de druk op en bleef proberen door het middenveld en de verdediging te komen. Een bal op de buitenkant paal, Tim die tegenhield en goed uitkwam etc. Dani die hard moest werken achterin. Davie die op zijn tandvlees liep, maar wel door bleef gaan. Bikkel. Het voetbal verdween nu wel uit het spel; als die bal maar naar de andere kant ging, leek het….

En toen viel de 2-1. Een geweldige goal van afstand van DSO. ZO ongeveer vanaf de middenlijn zo de kruising in. Tim dook nog wel, maar gewoonweg onhoudbaar. Nu ging DSO natuurlijk los met nog 1 minuut op de klok, wat er door de onderbrekingen bijna 3 extra werden. Het lukte DSO nog bijna…. En toen kwam het verlossende fluitsignaal!

Wat een ontlading bij de mannen! De directe concurrent zo goed als uitgeschakeld.

Aan het einde van de dag bleek dat zowel Concordia als Vredenburch verloren hadden, waardoor er theoretisch nu nog maar 2 teams gelijk met onze kids kunnen komen als de SV-ertjes de laatste 2 wedstrijden zouden verliezen en de andere twee alles (4 en 8 wedstrijden) zouden winnen (DSO en HVC’10). Tja en dan heeft JO11-3 ook nog een heel goed (het beste) doelsaldo. Dat kan toch niet meer misgaan?