Goed herstel van JO11-3

Onder 11 zaterdag, JO11-3, 2e klasse 9

1 april 2017 8:30

Lennard Renaud

Pppfffffjjjjj weer vroeg dat wekkertje. Na wat mooie zonnige dagen, was het nu toch bewolkt. Strak 7.45 zat het team in de bespreekkamer. Enigszins gehavend qua samenstelling vandaag, Davie met koorts op bed en Finn herstellende van blessure en maar voor een halve wedstrijd beschikbaar. Gelukkig speelde de JO9-1 laat en kon Robin invallen. Hij mocht ook meteen de aanvoerder zijn. Is Lucas volgende week weer aan de beurt. Het goede nieuws is dat Lennard weer kon scheidsen!

Om 8.30 werd de aftrap genomen op het kunstgrasveld. De mannen gingen meteen de aanval in, die vervolgens overgenomen werd door Leidschenveen. Het leverde hen een schot naast het doel van Tim op. Snel daarna ook Leidschenveen in de aanval, die samen door Dani en Tim geblokkeerd werd. Wel een corner voor Leidschenveen, die een uitbraak voor SV opleverde. Isaac schoot er vandoor met de bal, speelde netjes door naar Brent, die over de bal sprong en de bal aan Lucas liet. Lucas stond er goed voor en “boem” in 1 keer het doel in: 1-0 na 4 minuten spelen. Leidschenveen liet het daar niet bij zitten en brak door de verdediging heen. Gelukkig was Tim alert en op tijd zijn doel uit.

Davie had de telefoon van moeder Marga te pakken en volgde de wedstrijd vanaf de bank onder een dekentje via de groepsapp en moedigde ook regelmatig de boys aan “ Kom op Sv” en “Go SV”. Direct weer een mooie kans voor Lucas, die nog mooier voor Cas had kunnen zijn…… het leverde wel een corner op. Dani met een schot van veraf en vervolgens Leidschenveen met een uitbraak. De bal vloog net voor langs de goal van Tim. Tim die snel uitschoot en Bhodi wist te bereiken die door kon. Alleen op de keeper af…….. zou het dit keer lukken, want altijd lastig in je eentje op de keeper af…..? Hij hield het hoofd koel en legde de 2-0 erin. Een paar minuten later schoot Brent hard op het doel, de keeper hield tegen en Bhodi kon in de rebound de bal er weer in leggen: 3-0. Dat is lekker! Bhodi begon nu zijn trucendoos open te trekken en met een mooi hakje wilde hij de bal naar Lucas spelen. Een Leidschenvener was er echter eerder bij. Even daarna waant Bhodi zich Van Basten door via een omhaal te willen scoren. De bal ging alleen de lucht in ipv het doel. Voor rust volgden nog wat mooie kansen voor Lucas, Isaac, Bhodi en ook Dani. Robin hield overigens goed stand tussen deze oudere kids; was niet te merken dat hij een jaar jonger is dan de meesten. Hardstikke knap! Vlak voor rust nog een bal op de paal…. en een trap tegen het hoofd van Bhodi (per ongeluk). Gelukkig kon hij na even ademhalen weer verder en al snel was het rust.

In de 2de helft zetten de mannen het spel van de eerste helft door. Ze waren bijna alleen maar op de helft van Leidschenveen te vinden met de nodige kansen. Robin met een corner die er bijna in 1 keer in vloog, Lucas net naast en dan opeens een jongen van Leidschenveen die doorkomt en ondanks dat Cas, Brent en Finn om hem heen staan weet hij te scoren. Volgens de jongens met een beetje mazzel hoe de bal weg ketste. Maar niettemin wel een mooi doelpunt: 3-1. De druk werd weer opgevoerd door SV. Robin bijna, Brent bijna en Tim bijna…. Ja Tim… die werd wat overmoedig en liep op tot bijna het strafschopgebied bij Leidschenveen…….. Gelukkig schakelde Leidschenveen niet snel om en kon Tim weer terugrennen. Na een poging van Isaac wordt de bal, via een ingooi van de inmiddels ingevallen Finn, opgebouwd richting Bhodi en die door naar Robin en hij scoort! 4-1, wat zal hij trots zijn (en wij natuurlijk ook). Inmiddels was het gaan regenen. Precies 10 minuten na zijn eerste tripje naar het strafschopgebied van Leidschenveen, besloot Tim nog maar een poging te wagen. Het werd ook toegestaan trouwens door de Leidschenveners, want niemand pakte hem aan. Tim liep nu zelf verder door en ongelofelijk maar waar, hij wist te scoren: 5-1! Niet normaal. Heel mooi doelpunt Tim, maar volgende week lekker in je doel blijven hoor……

Het meisje van Leidschenveen wist niet van stoppen. Ze bleef doorgaan en maakte het de mannen achterin soms nog lastig. Maar de boel achterin was goed onder controle. Brent nu mooi door en de bal schampte de paal aan de verkeerde kant…. Snel daarna Brent met een hard schot op de keeper, die de bal wegstootte. En de kans voor Lucas, die hij ook pakte: 6-1. Nog wat schoten op het doel, Bhodi nog met een mooi trucje en een kopbal net naast…. Met een kleine minuut blessuretijd floot Lennard af. Lennard bedankt voor het fluiten en Robin voor het invallen.

Een mooie overwinning en weer samenspel als vanouds! Ga zo door mannen!

Op naar volgende week tegen DSO. De Ajax-Feyenoord wedstrijd van dit weekend met de kop in de krant: “Slaat Feyenoord (SV Nootdorp JO11-3) Ajax knock-out of delen de Amsterdammers (Zoetermeerders) een uppercut uit?”.