Een zwaarbevochten overwinning voor JO11-3

Onder 11 zaterdag, JO11-3, 2e klasse 9

18 maart 2017 8:30

Max Kersbergen

De weersvoorspelling waren superslecht….. Heul veul regen en wind….. Niet erg aantrekkelijk, maar goed. Davie mocht vandaag de aanvoerder zijn en Lennard en Peter mochten een keer coach en leider zijn. Bart was een weekendje naar het romantische Paris. Voor de bespreking begon, vlogen de fotootjes van borden en magneten al over de app. Wat waren ze er trots op zeg!

Klokslag 8.30 floot Max Kersbergen, onze jeugdscheids voor de aftrap. SV in de eerste helft met wind tegen en het was een behoorlijk windje. Maar wel droog!

HVC’10 was vandaag de tegenstander en de jongens van HVC zaten direct scherp in de duels en op de bal. Ze stonden ook goed opgesteld op het veld en werden daar wel uitbundig door hun coach bij geholpen. Dat die man niet schor is na zo’n wedstrijd….. en het bleef maar door gaan. De jongens van HVC’10 leken er in ieder geval baat bij te hebben. Dani, Davie en Finn hadden achterin genoeg te doen. En ook Brent moest regelmatig te hulp schieten. Onder tussen probeerden onze mannen wel tegen de wind in op te bouwen, wat vaak lukte tot de voorzet. Maar veel doelkansen kwamen er niet van. Brent regelmatig met een mooie actie, Bhodi met veel energie achter de bal hollend, Isaac met snelheid en Cas die zijn tegenstandertje voorbij probeerde te komen en Lucas met zijn krachtige linkerpoot pogingen met afstandschoten. 1 van de mooiste kansen in de eerste helft was een corner van Cas, die door Brent net naast gekopt werd. Wat jammer.

HVC’10 daarna direct met een aanval en hun aanvallers goed vrijgespeeld. Onhoudbaar voor Tim en na een kleine 10 minuten spelen was de 0-1 een feit. Dat was balen; goed afgedwongen door HVC’10. Die zaten er net iets feller in, al bleven veel duels steken voor de voorzetten en ging het heen en weer op het middenveld en wisten de kids ook best de nodige duels te winnen. Lucas met een mooie voorzet naar Bhodi en de keeper hield tegen; Brent in de rebound net niet, Tim met een ingooi naar Cas en een nieuwe aanval. Ook HVC'10 wist een aantal aanvallen te creeren en zelf een corner op de paal…… Dit was ook de ruststand.

Limo er in en een toespraak dat het toch echt wat gretiger en feller moest en de mannen mochten weer het veld in; nu met de wind mee. Zou dat soelaas bieden? De kids hadden de tips ter harte genomen en zaten er nu feller in. Ook het samenspel werd weer beter en de mannen kwamen nu regelmatig tot kansen voor het doel. Dat geeft de burger moed! Brent in combinatie met Isaac, Bhodi met een mooie afpakactie en schot op het doel, Cas die vrij stond voor het doel, maar Bhodi die dat niet zag (zonde). Dan maar van afstand over de grond door al die benen heen dacht Dani…. En jawel, geweldig de bal vloog zo de rechterhoek van het doel in (gezien vanuit de keeper…) 1-1. Dat is lekker zeg. Binnen een minuut wordt Brent onderuit gehaald en mocht er een vrije trap genomen worden. Dani mocht een poging wagen van behoorlijke afstand (wel wind mee). De bal vloog met een mooie boog zo de linker kruising in! Onhoudbaar voor de keeper en wat een beauty: 2-1. De kids bleven continu druk zetten en af en toe kwam HVC’10 door, maar dan stonden Davie en Dani als een huis en Tim die zijn doel verdedigde (Finn bleef de 2de helft aan de kant, omdat hij niet meer kon sprinten door pijn in zijn rug/zij). Een paar aanvallen die bijgebleven zijn: Cas met een voorzet op Lucas die knoerthard de bal richting doel kopt, maar net naast, een trio van Brent, Lucas en Isaac naast, Cas met een schot op de keeper en Lucas van afstand en dan een hands bal door HVC’10. Een penalty voor SV?! Worden die gegeven in de JO11? Ja, die mag je geven ook bij de JO11, bleek bij navraag bij de hoofdscheids. Hij stond toevallig ook net te kijken en gaf aan dat Max de regels strikt heeft toegepast. Maar goed, wie gaat die penalty dan nemen? Meerdere kids stonden in de rij, maar de coach besloot dat Dani de pingel mocht nemen. Dani schoot hem strak laag in de hoek: 3-1. Een heuse hattrick voor Dani. Apetrots dat ie was, en terecht. Met nog 2 minuten te spelen, was de wedstrijd nu wel gespeeld. Top en welverdiende overwinning, met name door het spel in de 2de helft. Nu in de kleedkamer feest vieren en Finn toezingen, de jarige jop.

Ik zie een parallel met Feyenoord. Met 0-1 de rust in gaan en dan toch de winst binnenslepen! Dat getuigt van karakter.

Lennard en Peter bedankt voor de stand in vandaag en Max bedankt voor het scheidsen. Weer strak en netjes. Toine en Edwin bedankt voor het dragen van de " blauwe jas". Een paar uur later kwam het bericht dat DSO, die de kids op de hielen zit, verloren had van Oliveo. Een onverwachte uitslag, die wij niet verwacht hadden en zeker niet erg vinden.