JO11-3 pakt de draad weer op

Zoetermeer JO11-3

11 maart 2017 8:30

Bijna een maand geleden al weer dat de mannen in actie zijn gekomen voor de competitie. In de tussentijd hebben ze niet stil gezeten en hebben ze allemaal lekker gesport. Na de voorjaarsvakantie mogen we de komende keren weer lekker vroeg aan de bak….. Om 8.30 uur uit tegen Zoetermeer vandaag. De vorige keer hebben ze toch net aan met 2-1 gewonnen van Zoetermeer, waar ze zo’n 20 kansen hadden op doelpunten. Vol goede moed en met lekker weer, evenzo belangrijk voor de fans, startte de wedstrijd om 8.30 uur. Bhodi mocht de aanvoerder zijn vandaag.

De kids begonnen direct met druk zetten en direct volgden verschillende aanvallen en mooi samenspel. Een aanval gestart door Dani door naar Brent en Lucas met een schot op de keeper. Vervolgens Lucas en Cas samen door, maar zonder succes. Wel een corner. In de 5de minuut al weer de volgende aanval, die netjes afgemaakt werd door Lucas: 0-1 voor SV. Snel werd de bal weer veroverd en Brent brak door, speelde de bal naar Bhodi en die schoot hem op de lat. Wat zonde zeg. En het ging maar door met aanvallen: Finn, naar Brent en door naar Bhodi, Davi met een voorzet naar Lucas en samenspel met Brent, Isaac met een mooie actie en voorzet naar Lucas, Davie met een schot op de keeper en Cas die de keeper van Zoetermeer hielp met tegen houden……. Een hulp mol actie? Net als Jochem?

Na een kwartier spelen de eerste echte kans voor Zoetermeer. En Tim die daarna ook nog een keertje goed moest uitkomen en dat ook deed. Lucas nog met een kansje en daarna vanuit een corner via Bhodi en kopbal van Isaac was de 0-2 een feit. Zouden ze nu helemaal los gaan? Nog 5 minuten te gaan in de 1ste helft. Davie poeierde vervolgens de bal tot 2 keer toe het strafschopgebied de drukte in. En met succes: Bhodi kon het 2de schot zo het doel intikken: 0-3. En de mannen bleven maar doorgaan in de laatste minuten in de eerste helft. Bhodi met een mooie steekpas naar Isaac, die in een 1 op 1 met de keeper het helaas moest afleggen. Een onhandige uitgooi van de keeper, die Bhodi direct van afstand probeerde te scoren en net naast de paal…….. Tijd voor rust.

Nou, die eerste helft was weer meer als van ouds, wat we gewend waren van de mannen en dat met 2 ventjes die iets minder fit waren. Zouden ze dit door kunnen zetten in de 2de helft? Zoetermeer wilde duidelijk meer tegenstand gaan bieden en creeerde in de 2de helft meer kansen. Pasjes van onze mannen kwamen iets minder goed door, waardoor het opbouwen minder sterk werd. Na een corner van SV, wist Zoetermeer te counteren en was de spits niet meer tegen te houden door Tim: 1-3. De SV-ers hielden wel de rust er in, maar alles lukte gewoonweg wat minder goed. Finn met een bal naar Cas en die door naar Lucas met een schot van veraf. De keeper ving de bal goed op. Vervolgens Dani die ver mocht opkomen en via Cas en Lucas de bal net naast het doel. Vlak daarna Brent nog met een mooie kans. Zoetermeer nu ook weer in de aanval en er werd over geschoten.

Cas met een kans, Lucas met nog wat kansen, Brent met paar mooie acties en kansen en Isaac die aantal keer mooi voorwerk verrichtte. Ook Zoetermeer kreeg nog een paar kansen en toen zat de tijd er op. Het bleef bij een 1-3 voor SV. Een fijne overwinning in ieder geval. Later op de dag bleek dat de nummer 2 en 3 gelijk gespeeld hadden tegen elkaar. Best fijne uitslag als jezelf nummer 1 staat.