Een dip(je) bij JO11-3

Concordia JO11-2

18 februari 2017 8:30

Max Kersbergen

Na een weekje rust (sneeuw op de velden), mochten de boys vandaag weer aantreden. Dit keer tegen Concordia. De vorige keer (3 december) konden de mannen na een fysieke wedstrijd met de winst op zak terug richting SV. Vandaag met z’n 8en ipv 9, omdat Dani afwezig was en met Brent als aanvoerder.

We mochten weer vroeg op SV verschijnen.  Een mistig ochtendje…… en redelijke temperatuur. Na de voorbespreking werd er op veld 4B ingespeeld (gras). Strak 8.30 werd de wedstrijd gestart door Max Kersbergen, de jeugdscheids van vandaag.

De jongens maakten een vliegende start en in de eerste 3 minuten werden direct 3 kansen gecreeerd met als resultaat bij de 3de kans het eerste doelpunt! Brent kopte naast de goal en Bhodi wist de bal met een omhaal nog van de achterlijn te houden en zo het doel in te schieten. Subliem! 1-0. In de minuten erna wisten de kids ook  druk te blijven zetten. Een doorbraak van Brent, maar net niet genoeg kracht met zijn linkerbeen om te scoren. Bhodi met een hakje naar Isaac en die schoot op het doel; de keepster stootte de bal weg en Brent schoot knalhard in de rebound….. helaas net naast. Nu begon Concordia fysiek aan de slag en moest Tim een aantal keren in actie komen. Loeiharde schoten op het doel en Tim dook goed naar de bal toe en hield het doel schoon. In de 10de minuut ging er iets niet goed met terugspelen vanaf het middenveld met het gevolg dat de bal langs Tim vloog: 1-1. Een onverwachte goal.

Op een of andere manier leek de felheid van de eerste minuten weg te ebben bij de kids en werd Concordia juist steeds feller. Ze zaten er boven op en heel fysiek; de mannen leken wel onder de indruk van de felheid van Concordia. Ze waren gewoonweg te vaak net te laat, niet fel genoeg, passjes kwamen niet aan en belandden te vaak in de schoenen van de zwart-witten. Tja en Concordia dwong het misschien ook wel af…. Concordia bleven doorgaan en neeeeee, daar kwam de 1-2. Snoeiharde bal. Geukkig konden de kids nu wel weer een kans creeren voor SV; helaas net voor langs; scheelde niet veel. De SV-ertjes kwamen lastig weg van hun eigen helft. Net voor rust wist Concordia de 1-3 in het doel te leggen.

Hopelijk kon de rust voor een omslag zorgen. Lekker een beker limo, een praatje en weer verder. Na de rust gingen inderdaad de koppies weer omhoog. Lucas met een kans en even daarna brak Brent door en legde de bal netjes af naar Lucas, die direct scoorde: 2-3. Dat is mooi. Zouden ze deze flow nu door kunnen zetten? Cas met een schot van veraf, Lucas met een schot net voor langs en Brent kopte op de lat. Wat zonde zeg! Waren ze toch bijna weer bij een gelijke stand. Direct volgde een counter van Concordia. Gelukkig kwam Tim goed uit. Tim was weer goed scherp deze wedstrijd en kreeg ook het nodige te doen (dat is ook weer eens wat anders….). Tim had duidelijk niet naar de The Voice of Holland gekeken (gelukkig). De mannen werden weer wat onrustig en het opbouwen lukte minder goed. Regelmatig een bal in het “ wilde weg”. Ondanks dit alles, bleven alle mannen wel hun best doen en hard werken. Het bleek alleen niet genoeg. Lucas gooide er nog een heel mooi schot in de verre hoek uit, waar de keepster maar net bij kon; daarna brak Concordia weer uit en de 2-4 was een feit.

Nog 10 minuten te spelen. Het kon nog, maar dan moest er wel wat gebeuren…. Helaas 5 minuten voor tijd wist Concordia naar wat gekrioel bij de goal van Tim de 2-5 erin te werken. Tja, nu was het toch echt gebeurd. Finn nog met een goede verdedigingsactie en Tim met een reddig om een nog groter verlies te voorkomen. Davie kon er links midden helaas ook niet doorkomen.

Nu ja, Concordia heeft vandaag gewoon verdiend gewonnen. De kids waren niet scherp genoeg en Concordia is natuurlijk een fysiek sterke ploeg. Ik heb nog eens teruggelezen hoe het 3 december gegaan is en tja, ook toen was het fysieke spel opvallend en zorgde dat spel er voor dat onze jongens lastiger tot spelen kwamen. Nu ja, we gaan nu de voorjaarsvakantie in en in maart gaan we gewoon weer fris van start!

Max, bedankt voor het scheidsen; dat deed je prima!