Samenspel JO11-3 leidt tot mooie doelpunten

Onder 11 zaterdag, JO11-3, 2e klasse 9

28 januari 2017 8:30

Sebastiaan Vonk

Tijdens de training op vrijdag raakte Lucas (helaas) geblesseerd. Het bleek na een "huisartenpost" bezoekje om een flink gekneusde voet te gaan. Dat is balen zeg. De vorige keer tegen Vredenburch was Lucas ook geblesseerd. Zit hier een verband in? Gelukkig kon Jamie invallen; hun wedstrijd was afgelast. Omdat de mannen de wedstrijd op kunstgras speelden, ging de wedstrijd van JO11-3 als 1 van de weinige wedstrijden door. De “gras” wedstrijden lagen er af door de vorst. Dus mochten we weer lekker vroeg op SV verschijnen: 7.45 uur in de bespreekkamer.

Omdat onze vaste scheids Lennard nog herstellende is van zijn operatie, kregen we een scheids uit de scheidsrechterspoule toegewezen: Sebastiaan Vonk. Hij leidde de wedstrijd prima en om 9.30 gaf hij het startsein. De mannen en vrouw gingen direct fel van start en wisten elkaar al snel weer goed te vinden. Gevolg was dat binnen 10 minuten de 1-0 voor SV erin lag: een mooie steekpas op maat door Finn gegeven aan Bhodi, die de bal doorspeelde aan Cas. Cas kreeg hem er niet in, maar Bhodi daarna wel direct. Binnen 2 minuten wist Dani de bal van Vredenburch te onderscheppen en ook met een mooie steekpas aan Bhodi mee te geven. Bhodi nam de bal mooi mee, maar schoot hem helaas net naast de paal (aan de verkeerde kant dan…).  Ook Isaac en Cas wisten elkaar regelmatig te vinden wat tot een paar mooie kansen leidde. Na een mooie actie van Brent en een gevaarlijke corner van Vredenburch, gaf Isaac een mooie voorzet aan Cas, die alleen op de keeper afging. Fans al in de juichstand….. het keepertje kwam goed uit en Cas had een beweging te veel nodig, waardoor het juichstand “freeze” werd. Soort van mannequin challenge?!

Omdat Jamie meedeed vandaag, mocht Davie het links voor proberen en met succes. Nadat Brent de bal mooi meegaf aan Davie, schoot hij de bal zo maar het doel in: 2-0. Supertrots nam Davie het gejuich van de fans in ontvangst. Dat smaakte naar meer. Brent gaf hem weer een mooi op maat gemaakt balletje mee. Helaas schoot Davie nu net aan naast. Tim had het nog relatief rustig gehad, maar gelukkig bleef hij goed alert en hield hij de bal tegen wanneer dat moest. Jamie deed goed werk achterin samen met Dani, Brent en Finn. Alle vier zorgden ze voor mooi opgebouwde aanvallen vanuit achteren. Na nog een kans voor Finn en Brent, was het tijd voor rust.

Vredenburch leek deze wedstrijd wel sterker en beter te spelen dan de vorige keer. Ook nog steeds 2 van die hele lange jongens die 2 koppen groter waren dan onze Bhodi. Bhodi kan voortaan dat trappetje wel standaard in zijn rugtas meenemen.... Wat een verschil in lengte kan je toch hebben op deze leeftijd zeg……. Na de rust begon Vredenburch direct met een aanval. Tim hield de bal goed tegen. Na een mooie voorbereiding door Davie en Bhodi , kreeg Finn de bal van Isaac door, schoot hard in de handen van de keeper en die liet los….. en graaide de bal net op tijd weer weg voor de neus van Bhodi. Opeens was daar een aanval van Vredenburch en ruimte voor een schot van veraf. Wat een knal zeg, keihard vloog de bal over/langs Tim heen zo het doel in: 2-1. Het werd nu toch wel spannend. Zouden de mannen en vrouw zich stand weten te houden of is dit de ommekeer en kreeg Vredenburch grip op het SV-spel? Hel bleek het eerste te worden. De kids behielden de rust in hun spel, bleven samenspelen en gaten zoeken: Finn aan Bhodi die richting de kruising schoot en de keeper die er goed naar toe sprong, Isaac met een actie; alleen wel in handen van de keeper, mooie voorzet van Isaac aan Cas en wederom in handen keeper, Jamie met een schot van afstand, Bhodi met een schot in de handen van de keeper, Isaac met de bal naar Bhodi en de bal net over. En dan eindelijk de verlossende goal, de corner genomen door Davie kwam bij Bhodi en die schoot de bal strak de hoek in: 3-1. Na 2 minuten weer een corner voor SV. Bhodi nam hem deze keer en de bal draaide zo met behulp van een rug van een Vredenburch spelertje het doel in: 4-1. In de laatste minuten kregen de mannen en vrouw nog een aantal kansen door hun goede samenspel en opbouw vanuit achter. Bhodi oog in oog met de keeper….. en over het doel heen. Jammer. Finn en Brent die beiden te bescheiden bleken en elkaar de bal gundde en uiteindelijk Brent die hem dan wel schiet; op de paal…… Dat maakten ze daarna weer helemaal goed: Dani bereidde de aanval voor en Finn en Brent deden tikkie tik met elkaar, waarna Finn de bal netjes teruggaf aan Brent die hem cool het doel in knalde. Wat een doelpunt zeg! 5-1 en ook meteen het einde van de wedstrijd. Een dik verdiende zegen voor de mannen en vrouw.

Het was weer genieten van het samenspel vandaag. Dan is het niet zo erg om in de kou langs de kant te staan als fan. We hopen dat Lucas er weer snel bij kan zijn en natuurlijk bedankt voor het supporten vandaag Luc! Sebastiaan natuurlijk ook bedankt voor het scheidsen.