JO11-3 zet overwinningsreeks door

Leidschenveen JO11-3

Onder 11 zaterdag, JO11-3, 2e klasse 9

21 januari 2017 11:30

Vrijdag werden er al de nodige wedstrijden afgelast. Zou die van onze mannen wel door gaan? JO11-3 mocht laat aantreden, namelijk om 11.30 uur en op kunstgras. De juiste ingredienten om de wedstrijd door te laten gaan. Top! Heerlijk uitslapen dus voor de meesten van ons. Na de voorbespreking op SV en het inspelen bij Leidschenveen op het veld, startte de wedstrijd. Dit keer met Dani als aanvoerder van het team.

De kids begonnen meteen met aanvallen en warempel na 2 minuten lag het eerste doelpunt er al in. Dat was wel een hele snelle! Cas kreeg een op maat gemaakte pas en ging op volle snelheid richting de goal en scoorde netjes. Leidschenveen ging meteen ook vol in de aanval en werden meteen gevaarlijk bij de SV goal. De SV-ertjes bleven wel druk zetten en lieten enkele mooie combinaties zien. In de 10de minuut speelde Tim de bal strak naar Brent, die de bal netjes voor gaf aan Bhodi en de 0-2 lag er in. Wauw. Het spel ging heen en weer en Leidschenveen werd ook een aantal keer gevaarlijk. Bij een vrije trap in de 13de minuut (ja ja een ongeluks getal….. is dit een voorbode?!) schoot een jongetje van Leidschenveen met een enorme vaart de bal van afstand zo over Tim heen. Echt een geweldig schot, wat direct voor de aansluiting zorgde van Leidschenveen: 1-2.

Vanaf dat moment konden de kids elkaar minder goed vinden dan normaal en de ballen schoten door. Het geheel werd wat onrustiger.  Verschillende keren brak Bhodi door en was de keeper van Leidschenveen net op tijd bij de bal om een doelpunt te voorkomen. Dat deed het keepertje goed. Davie kreeg ook een kans van afstand die over ging. Een moeilijke bal, maar wel goed geprobeerd. Dani verdedigde weer super. Isaac en Finn hadden nog een leuke combinatie, Brent, Bhodi, Lucas en Cas probeerden ook van alles voor in en Tim stond goed in de goal. Voor rust nog een paar kansjes voor Bhodi, maar het wilde net niet lukken.

Na een lekkere beker groene limonade, startte de 2de helft. Zouden ze de rust nu weer wat weten terug te vinden?  Direct werd de druk er weer opgezet door onze mannen. Na een mooie actie van Brent die de bal binnendoor geweldig voor de goal legde voor Cas, kon Cas er net niet bij. Dat was jammer, want het was een droomgoal geweest. Lucas probeerde het een aantal keren van afstand. Ook kregen de kids verschillende corners, die behoorlijk genomen werden, maar net niet de voorbereiding voor een doelpunt bleken vandaag. En daar was opeens een mooie pas van Isaac naar Finn, die van afstand de bal met een op maat gemaakt boogje over de keeper heen schoot. 1-3 voor de mannen van SV. Nog zo’n 12 minuten te spelen. Elke keer na een doelpunt vlamde leidschenveen extra op en wisten ze ook direct gevaarlijk te worden. Nu ook, en gelukkig was daar Tim die goed uitkwam en de bal tegen hield.

Zo’n 10 minuten voor tijd was er even gedoe met de scheids, die overigens de hele wedstrijd verder netjes floot. Er leken misverstanden over een spelertje wat op de grond lag. Al snel werd het spel weer hervat. De kids namen vlak daarna een corner te snel en er werd afgefloten. Best jammer, want Cas had het doelpunt op zijn schoen. Dus moest de corner opnieuw genomen worden. Bij een wederom een corner een aantal minuten later, raakte Brent de bal supergoed met zijn hoofd en kopte de bal rakelings langs de lat (maar wel net de verkeerde kant van de lat voor SV).

Brent, Finn, Bhodi, Lucas en Cas produceerden ook nog een mooie aanval, waarbij de bal net aan naast ging. Direct volgde een tegenaanval waarbij het meisje van Leidschenveen met een hard schot van afstand op de lat schoot. Dat scheelde niet veel. En in de laatste minuut schoot Brent de bal op de onderkant lat (was hij nou over de lijn? We hebben nog geen doellijn technologie hier.....) en die kwam uiteindelijk bij Bhodi die de bal vervolgens op de paal schoot. Dat was zonde zeg! De scheids floot af en over na de penalties.

Ondanks dat het vandaag minder goed liep, hebben we wel hele mooie acties gezien van alle jongens. Heel knap dat ondanks een mindere dag, de boys wel stand gehouden hebben tegen dit gretige Leidschenveen.