JO11-3 te sterk voor nieuwkomer HVC’10

HVC'10 JO11-1

Onder 11 zaterdag, JO11-3, 2e klasse 9

14 januari 2017 9:30

Na een lekkere kerstvakantie en tof oliebollentoernooi (bedankt organisatoren!), mochten de mannen weer met de “echte” competitie starten. De weersvoorspellingen waren niet best, maar in Hoek van Holland waait gewoon alle ellende over….. Best fijn zo’n nieuw team in de poule! En een lekkere begintijd voor de fans. Zo relaxed allemaal, dat de aanvoerderband per abuis in de tas is blijven zitten. Dus zonder aanvoerder het veld in deze keer.

Een nieuwe ploeg, dus dat werd in het begin aftasten. De wedstrijd startte 10 minuten later doordat de vorige wedstrijd later klaar was. De mannen begonnen, na wat terugspeelballen naar Tim, de druk op te voeren en al snel kreeg Davie als verdediger de kans om van afstand te schieten. De tegenaanval werd vlot onderbroken door Dani en Isaac ging er vervolgens met de bal vandoor, zette een mooie voorzet en Lucas maakte de aanval netjes af: 0-1 voor SV. En dat na 2 minuten spelen….. Verschillende combinaties volgden verder gedurende de eerste helft. De mannen lieten weer super samenspel zien. Uiteraard leidde dit weer tot de nodige kansen. Lucas-Brent-Bhodi en net overgekopt na de corner, Brent met 2 schoten achter elkaar net langs de rechterpaal, Bhodi met een mooi lobje die net voor langs ging, en Davie van afstand.

Na 10 minuten mocht Tim van stal komen voor zijn eerste keepende actie, wat hij prima deed. Tijd voor een mooie actie: Isaac geeft de bal aan Cas, die zijn speler uitkapt en de bal naar de vrije Bhodi doorspeelde: de 0-2 werd een feit. En Brent weer een bal net rechts langs de paal. Finn met een steekpasje, wat uiteindelijk in een corner resulteerde.  Een uitbraak van HVC’10 zorge er voor dat er sprinjes getrokken moesten worden door Finn en Dani en Tim gelukkig alert zijn doel uitkwam. Nu vonden een aantal mannen van SV het wel tijd om hun veters te gaan strikken. De scheids gaf ze daar de tijd voor er daarna kon het spel weer verder gaan. Dani met een bal van heeeeel ver weg…… uiteindelijk op de paal! Na nog wat kansen lukte het om een paar minuten voor de rust nog een doelpunt te scoren. Lucas met een lage voorzet, die bij Isaac kwam en die legde de bal rustig in het doel: 0-3. Cas nog met een voorzet naar Lucas, die de bal net naast kopte en Lucas daarna nog een keer op de bovenkant van de lat.

Na de rust hadden de mannen wat moeite om weer goed in hun spel te komen, al creeerden ze wel al snel de nodige kansen: Isaac voorlangs, Brent met links in handen keeper. Lucas net naast gekopt. HVC’10 nu met een kans, maar de alerte verdediging liet ze niet ver komen. Rust aan de bal  en uiteindelijk Finn in de drukte met een schot in de handen van de keeper. Direct daarna een mooie voorzet van Finn, geschampt door Bhodi, in de voeten van Cas, die de bal van afstand er strak inpoeierde! Wat een doelpunt, zeg: 0-4 voor SV. Vervolgens weet Finn door te breken, speelt door naar Cas en die geeft de bal af aan Lucas: cool over de keeper: 0-5.  De mannen hadden de smaak te pakken, Brent en Isaac met de nodige mooie acties en Nu Finn door naar Brent en die gaf de bal door aan Lucas: 0-6. HVC’10 bleef overigens wel strijden en wisten een zuivere kans te creeren; Tim deed zijn werk goed en hield de bal tegen. Mooie actie Tim. Direct namen de mannen het initiatief weer over en Isaac schoot hard op het doel en via de handen van de keeper kwam de bal op de lat. Ook Davie kreeg aan het einde nog een kans om van veraf te schieten en dat deed hij prima, maar de keeper hield de bal. Nou, Brent wilde vandaag toch echt zelf scoren, dus in een van de laatste acties gaf hij de bal niet aan Cas, maar wilde zelf door en dat werd vandaag (terecht) beloond. Met een mooie vooractie, schoot hij de bal er netjes in: 0-7 voor SV. Dit was meteen de eindstand.

We hebben weer kunnen genieten aan de kant van het mooie samenspel van de kids en het weer was ons uiteindelijk goed gezind. De verdediging had het vandaag iets rustiger, maar Dani, Davie, Finn en Tim stonden er wel altijd weer samen op tijd bij. Vandaag ook overal op het veld waar een bal werd verloren, stond de volgende SV-er al weer klaar om de bal te onderscheppen. Leuk hoor!

In de kleedkamer werd er nog even feestgevierd. Niet alleen de overwinning, maar de 2 oudste uit het team zijn een jaartje ouder geworden: Davie en Lucas. Gefeliciteerd mannen, al weer 10 jaar geworden!

Tenslotte wil ik eindigen met een complimentje voor de scheids van HVC’10. Hij leidde de wedstrijd rustig en sportief en legde de jongens zijn beslissingen uit. Top!