Kansenfestival bij JO11-3

Zoetermeer JO11-3

26 november 2016 8:30

Lennard Renaud

Vandaag mochten we thuis aan de bak en dus weer een 8.30 uur wedstrijd. Het begint inmiddels wel te wennen zo vroeg in de ochtend….., toch ….? Na een lekker vriesnachtje en autoruiten krabben zat bijna iedereen fris en fruitig om 7.45 uur in de bespreekkamer. De velden zagen er wat wit uit, maar de berichten bleven dat de wedstrijden door zouden gaan. Bijna alle spelertjes met handschoentjes aan en thermobroeken, nu de vrieskou aan het doorkomen was. Vandaag tegen Zoetermeer, die ook in een geel shirt spelen. Gelukkig hebben we onze presentatieshirts die weer goed van pas kwamen.

Ook onze vaste scheids Lennard floot strak 8.30 uur fris en fruitig voor de start van de wedstrijd. Zoetermeer was zo ongeveer als eerste met een aanval die eindigde bij Tim. Vanaf dat moment werd de ene na de andere aanval opgebouwd door de mannen van JO11-3. Brent door naar Isaac en die zettte voor richting Lucas, maar net iets te hard voor Lucas om te halen. Finn nu richting Isaac en die probeert weer voor te zetten, maar komt net niet lekker uit. Cas met een schot. Lucas met een schot. Nog een keer Lucas met een schot wat geblokt werd. Davie nu naar Lucas en schoot op het doel, maar naast. En toen…….. een verradelijke uitbraak door Zoetermeer en het aanvallertje kwam vrij voor het doel, Tim loopt goed uit en houdt de bal tegen. Wat een mooie redding. En toen pakte de mannen het weer op: Finn naar Isaac en die door naar Bhodi, die de bal in de handen van de keeper schoot. En vervolgens Dani van afstand en weer die handjes van de keeper. Bhodi ook nog op de bovenkant van de lat…..  Zouden de mannen de moed er in houden?

Inmiddels een scherp zonnetje verschenen. Brent bedacht dat een zonnebril misschien zou helpen …… Misschien kunnen we de mannen dan een zonnebril met sterkte geven? En maar weer verder met aanvallen. Een corner voor SV en jawel daar is, op slag van rust, het eerste doelpunt van de wedstrijd door Bhodi: 1-0. Zoetermeer mocht nog aftrappen en de kids wisten de bal snel te veroveren met het gevolg een van de mooiste doelpunten acties van het seizoen: Brent tikt door naar Bhodi, die de bal gelijk doortikt naar Brent en die schoot de bal “cool” het goal in en de 2-0 was binnen een minuut een feit. En nu dus echt rust.

Zouden de mannen in de 2de helft de eindspurt van de eerste helft kunnen vervolgen? Ze leken in ieder geval de feeling te pakken te hebben. Net als in de eerste helft is 1 van de eerste aanvallen weer richting het doel van Tim, die weer een mooi actie maakte en de bal tegenhield. Vervolgens ging het team weer vol goede moed verder met de ene na de andere aanval: Dani met een mooi pass naar Cas, Dani net naast, Brent met een mooie actie, Davie sterk in de verdediging een aanval onderbroken, Bhodi naar Isaac die tot een schot komt zonder resultaat. En toen Zoetermeer weer met een uitbraak….. en nee, Zoetermeer weet de 4de kans in de wedstrijd te verzilveren en het is 2-1. Nu werd het toch weer spannend ondanks de kansenregen die onze mannen tot nu toe gehad hebben. Gelukkig bleven de SV-ertjes wel jagen en kregen ze echt nog een stuk of 10 kansen. Waarbij het schot van Finn op (wederom) de lat het dichtste bij een echt doelpunt kwam. Isaac, Brent en Bhodi kregen ook nog wat mooie kansen. Tim mocht ook nog 2 keer in actie komen en deed zijn werk weer goed.

Ik vroeg mij aan het einde van de wedstrijd af of het goal niet net iets te smal en te laag was vandaag. Er zijn er redelijk wat ballen net naast geschoten. Gelukkig bleef de overwinning wel aan onze kids en die hadden ze ook dik verdiend. Het zou wel wat relaxter voor de fans zijn (en hunzelf natuurlijk) als er een paar ballen net aan de andere kant van de paal zouden belanden.

Al met al, we hebben weer kunnen genieten van leuk voetbal en heel veel kansen en een paar iniminie hartverzakkingen als er een uitbraak richting de goal van Tim was. En dat allemaal in een frisse ochtendkou en een heerlijk doorkomend zonnetje. Wat wil een voetbal fan nou nog meer?

Uiteraard Lennard weer bedankt voor het goede scheidsen en de “orde” handhaven en Bhodi voor het keepen tijdens het nemen van de penalties.