JO11-3 verliest nipt

DSO JO11-3

Onder 11 zaterdag, JO11-3, 2e klasse 9

12 november 2016 9:45

Eindelijk weer eens een beetje “uitslapen” op de zaterdag. 9.45 uur spelen de mannen uit tegen DSO. Een goed koude dag rond het vriespunt en dus ruiten krabben voor vertrek. De grasvelden wit in plaats van groen. Na de voorbespreking vertrokken we al carpoolend richting Zoetermeer. Inmiddels kwam het zonnetje ook lekker door, waardoor het kijken voor de fans wat aangenamer werd. Vandaag speelde het team weer op gras en mocht Tim de aanvoerder zijn.

Snel na de aftrap begonnen de mannen al met druk zetten. DSO had wat grotere spelertjes, waarvan de helft tweede jaars waren. Dat beloofde wellicht weer een fysiek potje te worden. Dus de hoofdopdracht van Bart: “Blijf voetballen, zodat je fysieke duels zo veel mogelijk voorkomt en ontwijkt.” Vandaag waren de ballen af en toe net niet op maat, waardoor ze niet altijd bij een SV spelertje aankwamen. Al snel hadden Isaac en Finn en “tikke tak” aanval opgebouwd, waarbij Isaac op het doel kon schieten. Het keepertje zat er (helaas) goed bij. Vlak daarna deden Bhodi en Cas ook zo’n kunstje en stond Cas vrij voor de keeper. Heel rustig schoot hij de bal er zo in: 0-1 voor SV. Dat is lekker, binnen 10 minuten op voorsprong. DSO kwam ook regelmatig met een aanval en Davie en Dani stonden hun mannetje prima en de anderen hielpen ook goed mee. Ze kwamen bijna niet langs hen en als DSO-ers er langs kamen stond daar Tim op tijd! De 5 minuten daarna volgde de ene na de andere kans voor onze mannetjes: Brent net naast van afstand, Dani van afstand, Brent net over, Lucas die de bal mooi mee kreeg maar er toch uitgelopen werd en Isaac met een gouden kans om af te spelen.

En toen gebeurde het: DSO brak uit en huppakee, opeens ligt de 1-1 er in. Dat was toch wel even een tegenvaller. Zouden ze de hoofdjes omhoog kunnen houden en nog belangrijker “koel” kunnen houden (dat zou niet zo lastig moeten zijn met deze tremperatuur zou je denken…..)? Brent was ook weer lekker bezig op het middenveld en na een steekpas van Finn werd het veld door Brent en vervolgens Lucas open gelegd. Keepertje was er net op tijd bij. Vandaag werd er weer goed overgespeeld en samengespeeld door de mannen. Dus voor de fans wederom genieten! Verschillende corners voor SV en aanvallen en een goede keeper van DSO. Dat is geen goede combinatie gebleken vandaag. Na nog wat schoten op het doel van DSO door Finn, Dani en Brent floot de scheids af voor de rust. Tussenstand 1-1.

De mannetjes waren wat onder de indruk van het fysieke spel van de DSO-ers en waren hier en daar wel op de hielen en voeten getrapt. Duwen in de loop kwam ook wel (te) regelmatig voor. Dus doel in de rust was om ze uit de slachtofferrol te halen en de knop weer om te zetten naar de eigen kracht. En dat is goed gelukt in de rust. Met opgeheven koppies kwamen ze het veld weer op.

Na een minuut of 10 spelen in de 2de helft en een paar mooie opgebouwde aanvallen door onze mannen en schoten op het DSO doel (met weer die keeper die vandaag boven zijn ploeg uitstak), schoot uiteindelijk een DSO-er de bal zo langs Tim. Het leek erop dat Tim de bal niet goed zag; het was wel wat druk en de bal kwam uit een vreemde hoek: 2-1 voor DSO. Een paar minuten later een super mooie aanval; Lucas die de bal naar Bhodi schiet, Bhodi 1 op1 met de keeper en de bal zachtjes langs de keeper schiet en Brent die heel alert de bal het laatste zetje kon geven: 2-2. De spanning bleef in deze wedstrijd. In het laatste kwartier bleef het aanvallen regenen; ook DSO deed verwoede pogingen om door onze verdediging te komen. 6 minuten voor tijd ging er achterin iets ongelukkig mis en een DSO-er wist de bal het doel van SV in te schieten.  De sv-ertjes werden gretiger en gretiger, bleven ook wel voetballen en kregen nog de nodige kansen om op een gelijke stand te komen. Een corner in de laatste minuut resulteerde bijna in een doelpunt…… weer een corner, maar…… de scheids floot af…. De tijd was om, dus in dat op zicht terecht om de wedstrijd af te fluiten, maar normaliter laat je zo’n laatste corner nog wel nemen. Daarvoor was ook wat geduw geweest, dus zwaar teleurgesteld (en boos) kwamen de jongens het veld af. Dat vergde nog even wat positiviteitsstraling richting de mannen. Dan maar even wat later de penalties nemen……

De penalties liepen lekker en de meesten hadden het lachen inmiddels weer hervonden! Wij hebben in ieder geval weer mooi spel gezien vandaag en hebben genoten van deze spannende wedstrijd.