JO11-3 overheerst in dorpsderby

RKDEO JO11-3

5 november 2016 8:30

Lennard Renaud

Vandaag tegen RKDEO JO11-3 waarmee ook tegen de oud F1 teamgenootjes Daimy en Soufian die nu bij DEO spelen. Weer een vroegertje en om 7.45 zat het hele spul al weer netjes in de bespreekkamer. De jongens hadden er in ieder geval veel zin in en na de voorbespreking stonden mannen behoorlijk snel op het veld voor de warming up. Ondertussen toch nog een behoorlijk plensbui op ons kop….. gelukkig zou het daarbij blijven. We moesten nog wel ergens een goal vandaan slepen, waardoor we iets verlaat startten met de wedstrijd.

Na de aftrap zaten beide teams boven op de bal. De eerste minuten aanvallen beide kanten op en ook beiden dicht bij doelpunten. Dat gaat wat beloven! Dani met een schot van veraf waarbij de bal bijna de kruising inkrulde was de mooiste in het rijtje. Na bijna 10 minuten wisten onze mannen als eerste te scoren na een mooi opgezette aanval. Lucas rondde de boel af. Binnen 2 minuten schoot Brent de bal door naar Cas die met een heel coole lob over de keeper schoot. Wat een mooi doelpunt was dat: 2-0. Isaac en Brent hielpen beiden ook goed bij het verdedigen. Na een corner werd er goed uitverdedigd, maar wist een RKDEO-er toch tussen alle benen door Tim te passeren. Een mooie goal: 2-1.

Lucas had alles gegeven en was buiten adem en wilde gewisseld worden, dus Finn er snel in. Terwijl ik met Lucas bezig was, gaf Finn een mooie assist richting Isaac, die vervolgens de bal in het doel schoot: 3-1. De SV-ertjes bleven druk zetten en bleven goed overspelen, fel op de bal zijn en samenspelen, wat mooie aanvallen opleverde. Davie, Dani en Finn hielden het achter goed dicht en wisten aanvallen te stoppen en onderbreken. Snelle Soufian kwam er vrijwel niet langs. Ook Cas, Brent en Isaac sloten netjes aan. Net voor rust kwam DEO weer even goed in de aanval en daarna schoot Bhodi namens onsb net over. Met een 3-1 voorsprong werd de rust ingegaan.

Na 5 minuutjes rust en een shot limonade speelden de kids weer verder. Dani weer goed op de bal gespeeld en een constante kracht achterin. Na een corner van DEO, kreeg Brent de bal te pakken en paste hem snel door naar Bhodi die voorin stond. Bhodi schoot de bal strak langs de keeper van DEO en de 4-1 was een feit. De mannen bleven voetballen, rustig aan de bal, elkaar opzoeken en samen verdedigen. Na een schot van Brent op het doel van DEO, kwam de bal bij Lucas en die poeierde de bal erin: 5-1. Even later nog een hard schot op de lat van Lucas. Er kwamen nog een paar kansen, maar er vielen geen doelpunten meer. Vandaag overheersten de SV-ers duidelijk. Een mooie wedstrijd om te zien en alle kids op het veld gingen er voor. Opvallend waren de vele steekpasjes  aan SV zijde die ook aankwamen, netjes hoor mannen!

Vandaag had Lennard, naast het scheidsen, een extra taak en dat was de veters strikken van zowel de SV-ertjes als de RKDEO-ers. Wat moeten wij als fans en de kinderen nu zonder jou Lennard?! En Ed natuurlijk weer bedankt voor het dragen van de “blauwe jas”. We hebben ons allemaal volgens mij weer netjes gedragen…….