Vliegende start voor JO11-3

DSVP JO11-2

29 oktober 2016 8:30

Lennard Renaud

Na een zeer geslaagd VT toernooi vorige week met een mooie 4de plek in categorie II en de sportiviteitprijs, belandden de mannen weer met de voeten op de vaste gras grond bij SV Nootdorp. Een frisse ochtend, maar wel een zon die onderweg was. Altijd fijn voor de supporters. Na een ietwat trage start, met spelertjes die te laat waren en sjok tempo richting veld, floot onze vaste scheids Lennard 8.31 af (ook al een minuutje te laat). Is dit een teken voor de wedstrijd vandaag? Ik zal het vast verklappen: “nee, dit is is geen signaal in negatieve zin gebleken”.  We hebben vandaag naar de mooiste wedstrijd gekeken van dit seizoen tot nu toe. En dat op gras!?! Wat een mooi combinatiespel, felheid, snelheid in het spel, passes, schoten op het doel en individuele acties. En dat allemaal, ondanks dat Dani ziekjes geworden was in de nacht en half heeft mee kunnen doen en des te harder zijn maatjes aanmoedigde langs de zij lijn. Dat is nog eens teamgeest.

Brent mocht vandaag het spits af bijten met de eerste aanvoerdersband in de competitiereeks. Vandaag ook weer tegen grote jongens gespeeld, waar onze Bhodi natuurlijk eigenlijk weer een trappetje voor nodig had. Misschien moeten we zijn beentjes laten verlengen? Hij heeft zijn benen overigens uit het lijf gerend en het zijn tegenstanders zeker goed moeilijk gemaakt. Vanaf het begin waren de jongens allemaal scherp, al hoewel er na 2 minuten spelen wel bijna een eerste tegengoal was. Daarna namen de SV-ers de druk over met een aantal schoten op het doel van DSVP: Brent met een schot, Davie met een schot en na een mooie assist door Isaac, kon Brent het afmaken en schoot de bal langs de keeper van DSVP: 1-0. Na een paar pogingen van Bhodi om de keeper te omzeilen, lag opeens de 1-1 er aan de andere kant in door een misverstandje bij een terugspeelbal. Tja, dat gras rolt toch net effe anders dan kunstgras. Brent en Finn hebben ook de nodige combinaties gemaakt vandaag, waarbij Finn ook super verdedigd heeft; hij leek vandaag wel een behendige muur, waar DSVP maar niet langs kon komen. Brent toverde de ene na de andere actie te voorschijn en ook Davie en Tim verrichtten goed werk achterin. Cas mocht vandaag op verschillende plekjes spelen en moest behoorlijk aanpoten vandaag. Hij wist de bal regelmatig te ontfutselen van DSVP. Met een 1-1 stand gingen we de rust in.

Net na rust kreeg Tim het even druk en deed zijn werk prima om de goal schoon houden! Na bijna 10 minuten spelen schoot Lucas de 2-1 binnen. Binnen 2 minuten schoot Lucas wederom knalhard de bal richting het doel van DSVP en de keeper moest loslaten, waarna Brent de boel afmaakte en in de rebound scoorde: 3-1. Weer 2 minuten later wisten Lucas en Brent de bal bij Bhodi in de schoenen te leggen, die vervolgens behendig de keeper wist uit te spelen en de 4-1 was een feit. De mannen kregen duidelijk de smaak te pakken. Isaac zette regelmatig aan om de bal te veroveren en aanvallen verder te brengen. Lucas vond dat schieten wel lekker en ging daarmee door. Na enkele mislukte pogingen, kreeg hij hem er toch nog een keer in: 5-1. Met nog 6 minuten te gaan, leek dit wel een gelopen race, maar je weet het nooit. We kregen nog wat mooie acties en opgebouwde aanvallen te zien. Goals vielen er echter niet meer. De fans hebben vandaag echt kunnen genieten. Nu een paar dagen later hoor ik nog ouders zeggen wat een toffe, indrukwekkende en goede wedstrijd het zaterdag was en dat ze daar nog regelmatig aan dachten in het weekend. Een mooier compliment kunnen de kids niet krijgen. En nu volhouden dan maar in de komende wedstrijden! Volgende week de dorpsderby tegen RKDEO JO11-3, waar de oude teamgenootjes Daimy en Soufian uit de F1 van afgelopen jaar in spelen.

Lennard, uiteraard weer bedankt voor het fluiten! Vandaag was ook voor de scheids een goede wedstrijd voor de conditie opbouw. Het was snel spel en lekker bezweet verliet Lennard het veld na de penalties.