Een nette vierde plaats voor JO11-3

Onder 11, JO11-3, Groep 2 08

8 oktober 2016 8:30

Lennard Renaud

Vandaag al weer de laatste bekerwedstrijd tegen HVV JO11-3, de nummer 2 van de poule. Kan de JO11-3 de derde positie handhaven tegen deze toppers of wordt het toch een vijfde plaats? Na een positief praatje vooraf en goede voornemens, konden de voetbalschoenen weer aangetrokken worden. Ook vandaag weer met de witte presentatieshirtjes over de gele SV shirts, omdat HVV ook in het geel-zwart voetbalt. Cas was vandaag de gelukkige en trotse aanvoerder.

Strak 8.30 uur floot Lennard voor de start van de wedstrijd. De mannen startten heel erg scherp en zaten meteen boven op de bal en wisten direct druk te zetten. Zo’n vliegende start zijn we eigenlijk niet echt gewend van onze mannen en zeker niet bij een start om 8.30 uur. Na 1 minuut spelen weten Brent, Bhodi en Cas een mooie combinatie met elkaar uit te voeren en via de schoen van Cas vliegt de bal het doel van HVV in. Wat een doelpunt zeg! 1-0 voor SV. HVV laat het daar natuurlijk niet bij zitten en zet ook de nodige aanvallen in. Maar iedere keer stuitten ze weer op Davie, Dani, Finn, Brent en Tim de keeper.

Een (paar….) kansen van de eerste helft op een rijtje: Dani van afstand net over de lat, voorzet net over Isaac heen, Brent met links en een HVV spelertje staat net in de weg, combinatie Finn naar Brent en net naast, Brent met een schot op doel, Bhodi na een mooie verovering net niet, Dani op doel geschoten van veraf, Isaac net voor langs, Lucas met schot op het doel. Helaas allemaal net niet. Het spel schoot vliegensvlug heen en weer van de ene helft naar de andere helft. De beide ploegen hadden een hoog tempo van overspelen, samenspel en aanvallen. Ook HVV had een aantal kansen in de eerste helft, maar toch stukken minder dan de kansen die de SV-ers hadden. Ook de verdedigende acties van Finn, Dani, Davie en Cas weerhielden de HVV-ers om veel schoten op het doel te kunnen lossen.

Onze boys maakten het soms met uitverdedigen wel erg spannend. Enige hartverzakkingen aan de kant waren dan ook het resultaat en engeltjes op de schouders van de SV-ertjes voorkwamen doelpunten. Nu ja, zo houden we altijd weer verbeterpuntjes over aan een wedstrijd. Bij rust was het nog steeds 1-0 voor SV.

Naast dat het een snelle wedstrijd was, werd het ook steeds meer een fysieke wedstrijd na de rust. Na rust begon HVV de druk meer en meer op te voeren. Tim kreeg het in de 2de helft ook duidelijk drukker. Over en weer wisten de teams kansen te creëren en HVV miste een kans voor open doel. Oef, daar kwamen de mannen goed weg! Binnen 2 minuten tijd schoot vervolgens een HVV-er op de lat, maar ook Dani aan de andere kant van het veld. Na 11 minuten in de 2de helft, ging er iets mis met een terugspeelbal van voren naar het midden en een HVV-er maakte daar direct gebruik van, waardoor de 1-1 een feit was. Een spannende strijd tussen tot nu toe 2 gelijkwaardige ploegen. Vijf minuten later wist HVV ook de 1-2 er in te schieten. De strijd werd heftiger en de gemoederen van een paar spelertjes liepen hoog op. Op het veld gebeuren ook soms dingen die ons aan de kant ontgaan (“kletsen” tegen elkaar) en fysieke trucjes. Op een gegeven moment stonden Lucas en Davie aan de kant me pijntjes van het harde spel.

Opeens was het 1-3 voor HVV en kookte de boel over bij een paar van onze spelertjes. Dus werden er 2 spelertjes van SV direct naar de kant gehaald met nog zo’n 5 minuten spelen. Helaas was er even wat “chaos” in de opstelling op het veld. Tim wist nog wel een schot te pareren, maar uiteindelijk lag toch de 1-4 erin.

Jammer dat deze laatste bekerwedtrijd zo moest eindigen. We hebben1,5 helft geweldig voetbal van 2 ploegen gezien die aan elkaar gewaagd waren. Daar maogen de mannen trots op zijn. HVV bleek de ploeg met het grootste uithoudingsvermogen, waarmee HVV uiteindelijk de terechte winnaar was.

We hebben ons in het laatste deel helaas niet van onze beste kant laten zien qua sportiviteit. Desondanks kunnen we terugkijken op een paar mooie wedstrijden in de beker waar met veel plezier, leuk voetbal en sportiviteit is gespeeld. De mannen hebben zich prima weten te handhaven in deze groep als eerste jaartjes.

We gaan nu eerst genieten van de herfstvakantie en het VTT toernooi in Monster en mogen dan weer met een frisse start beginnen aan de competitie op 29 oktober!  Vandaag ook de oom van Isaac bedankt voor het maken van een deel van de foto's. Uiteraard Lennard weer bedankt voor het scheidsen van deze enerverende wedstrijd. Ook Lennard heeft door het snelle spel de nodige meters afgelegd!