Westlandia en sv Nootdorp in evenwicht

Westlandia 1

Nootdorp 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

6 mei 2017 14:30

Wielen, R.C.L. van der

Westlandia en sv Nootdorp hielden elkaar in een doelpuntrijke wedstrijd keurig in evenwicht (3-3).

Het duel op de Hoge Bomen begon goed voor sv Nootdorp. Al na zes minuten spelen bezorgde Jeffrey Flohr zijn ploeg een voorsprong. Nog in het eerste bedrijf kwam Westlandia terug in de wedstrijd door een doelpunt van Stefan Bron.

Na de thee zouden de toeschouwers nog vier doelpunten voorgeschoteld krijgen. Met een fraaie omhaal zette eerste Tim de Duc de gastheren op 2-1. Ricoberto Luijando leek met zijn treffer de Naaldwijkers in veilige haven te brengen.

sv Nootdorp toonde veerkracht, belangrijk voor de komende nacompetitie, en zag Marcley Manuela (die inmiddels heeft aangegeven ook volgend seizoen weer het sv Nootdorp-shirt te dragen) zijn ploeg terug in de wedstrijd brengen: 3-2. In de slotminuut pakten de bezoekers toch nog een punt door de gelijkmaker van Mike Hollenberg.

Minpuntje voor de Nootdorpers was de rode kaart, wegens tweemaal geel, die Richard Schaaphok kreeg voorgehouden van arbiter Rudolf van der Wielen uit Veenendaal. Roy Beijer haalde het einde niet, hij moest geblesseerd uitvallen, waardoor sv Nootdorp het duel met negen man moest uitspelen omdat de drie wissels al gebruikt waren.

Tekst : Ton Beije
Foto : Ron Heinen