sv Nootdorp kan sportclub Feyenoord niet afstoppen

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

22 april 2017 14:30

Akkaya (Ferit), F.

sv Nootdorp kan zich definitief richten op de nacompetitie na de nederlaag tegen Sportclub Feyenoord. De Rotterdammers eindigden het duel met tien man, maar hielden de overwinning vast en zijn nu nog de enige concurrent voor koploper FC ’s-Gravenzande.

Feyenoord kreeg de eerste kansen in het duel met sv Nootdorp en opende de score in de achttiende minuut. Een voorzet van Junior Obiku kwam bij de tweede paal terecht bij de vrijstaande Lucas van Oeveren die de 1-0 binnenschoot. Vier minuten later was het opnieuw raak voor de Rotterdammers. Opnieuw was het Obiku die voorgaf. Mohammed Faouzi miste de bal, maar de naast hem staande Roel de Kruyk deponeerde de bal wel in het doel: 2-0.

In het vervolg van de eerste helft kreeg Feyenoord nog twee mogelijkheden. Een schot van Van Oeveren werd gekeerd door keeper Yannic Augustinus met zijn voet. De bal verdween vervolgens over de zijlijn. Een schot van Obiku in blessuretijd ging ruim naast.

In de tweede helft werd Marcley Manuela ingebracht. sv Nootdorp kon daardoor iets meer strijd leveren voorin. In de 57e minuut kreeg Ferry van Lare (Feyenoord) geel na het vasthouden van Ricardo Siebring. Dit was de tweede gele kaart die Van Lare kreeg voorgehouden, waardoor hij vroegtijdig kon gaan douchen. De bezoekers kregen daarna de overhand in het duel. Zeven minuten later werd een schot van Nick Sleeking van de Rotterdamse doellijn gehaald. Ook een vrije trap van Mike Hollenberg leverde niet het gewenste resultaat op. Keeper Patrick Bentem was niet klemvast, maar Ricardo Siebring was net te laat om in de rebound in te tikken.

Een pass van Mike Hollenberg in de 72e minuut vanaf de eigen helft kwam terecht bij Manuela, die naar binnen draaide en kil in de linker benedenhoek de aansluitingstreffer binnenschoot: 2-1. De thuisclub moest daarna alle zeilen bijzetten om de voorsprong in stand te houden. Het spel werd vertraagd en ook tijdrekken werd niet geschuwd. Scheidsrechter Akkaya trok nog flink wat extra tijd bij, maar het mocht niet baten voor sv Nootdorp. Het bleef op Varkenoord bij 2-1.

Tekst en Foto : Sander de Hollander