Zwaar gehavend sv Nootdorp speelt gelijk bij Deltasport

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

1 april 2017 14:30

Dam, E.

sv Nootdorp ving de wedstrijd tegen Deltasport aan zonder vijf basisspelers, die allen geschorst waren. De formatie van trainer Dick Boereboom hield aan het duel een punt over. Beide teams wisten het net niet te vinden.

sv Nootdorp begon met de reeds gestopte Leroy Versteegen op het veld. De routinier hield het meer dan een uur vol. Op de bank begonnen Ricardo Siebring en Mike Misset die al met het tweede hadden gespeeld. In de basis debuteerde de 17-jarige Chasey Stanneveld. Het duel begon rampzalig voor trainer Boereboom. Roy Beijer moest geblesseerd het veld verlaten na twaalf minuten. Hij werd vervangen door Mike Misset.

Na een kwartier spelen werd een hoge bal door Deltasport-speler Tiemen Noordam naar Joey van der Velden verstuurd. Zijn inzet ging net voorlangs. Even later belandde en voorzet van Leroy Versteegen in handen van de Vlaardingse keeper Carlo Willemse. Deltasport kreeg nog twee kansen. Het schot van Edinko Pattinama ging via de vuisten van sv Nootdorp-keeper Yannic Augustinus over de achterlijn. Een hoekschop van Diego Liefde ging bij de eerste paal voorlangs. sv Nootdorp had het laatste woord, maar het afstandsschot van Jersylee Riley ging hoog over.

In de tweede helft lukte het beide teams ook niet om de bal tussen de palen te krijgen. Deltasport zag schoten van Marruchen Zimmerman en Tiemen Noordam gestopt worden door Augustinus. Bij sv Nootdorp ging een schot van Ricardo Siebring net voorlangs het doel van de tegenstander. Jeffrey Flohr schoot hoog over het doel. Alex Jacobs kwam dichter bij een treffer, maar ook zijn bal verdween over het doel. Scheidsrechter Dam floot na vijf minuten blessuretijd af.

Tekst en foto : Sander de Hollander