Dure nederlaag voor sv Nootdorp tegen Brielle

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

25 maart 2017 14:30

Virancikli, I.

In de eerste klasse gaf sv Nootdorp een in de eerste helft opgebouwde voorsprong volledig uit handen. Het bezoekende Brielle boekte een 1-3 overwinning. Niet alleen de nederlaag kwam hard aan bij de Nootdorpers, maar de vijf spelers die een gele kaart ontvingen zijn de volgende wedstrijd allemaal geschorst.

sv Nootdorp begon uitstekend aan het duel met concurrent Brielle. Na twee minuten spelen lag de eerste treffer al in het doel. Jersylee Riley brak door en werd vastgehouden door Brielle-verdediger Marcel van den Berg. Omdat Riley aan de bal bleef gaf scheidsrechter Virancikli voordeel. Riley kwam alleen voor Brielle-keeper Ragip Ozrak en scoorde de 1-0.

Brielle nam daarna de controle over en kreeg diverse kansen maar wist het doel niet te vinden. Een aanval van Marcel van den Berg eindigde in de twaalfde minuut in de handen van sv Nootdorp-keeper Yannic Augustinus. Andere mogelijkheden gingen net naast of over het doel heen. Het enige wapenfeit van de thuisploeg kwam na en vrije trap van Mike Hollenberg. Gillian Pieper miste de bal bij de tweede paal.

In het begin van de tweede helft mocht Mike Hollenberg opnieuw aanleggen voor een vrije trap. De bal werd bij de tweede paal teruggelegd door Riley, maar voor het doel was niemand van sv Nootdorp te vinden. In de 56e minuut ging de vlag omhoog bij een bal op Brielle-speler Jeffrey Duijnstee. De arbiter liet doorspelen en Duijnstee verschalkte Augustinus. Even later riep de arbiter de beide aanvoerders bij zich om duidelijk te maken dat hij het commentaar op zijn leiding zat was.

In de 68e minuut schoot Hollenberg de bal na een voorzet van Riley over. Even later was het wel raak aan de andere kant. Een vrije trap werd door Murat Gok van Brielle snel genomen. Augustinus was niet alert en de bal rolde het doel in. Zeven minuten later was het duel beslist. Een overtreding van Richard Schaaphok leverde Brielle een strafschop op. Jeffrey Duijnstee tekende voor zijn tweede treffer en een 1-3 eindstand.

Na afloop was sv Nootdorp-aanvoerder Yannick Blom des duivels over het optreden van scheidsrechter Virancikli. Brielle was de sterkste ploeg, maar het team van trainer Dick Boereboom oogstte maar liefst vijf gele kaarten. De complete verdediging verdween in het boekje. Mike Hollenberg (praten), Yannick Blom (overtreding), Daley Windhorst (bal wegtrappen na fluitsignaal), Richard Schaaphok (overtreding) zijn volgende week uitgesloten. In de voorhoede kreeg Marcley Manuela weer een gele kaart en speelt dus ook volgende week niet.

Tekst en Foto : Sander de Hollander