Gehavend sv Nootdorp pakt drie punten tegen Neptunus/Schiebroek

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

11 maart 2017 14:30

Gommans, T.

sv Nootdorp-trainer Dick Boereboom moest weer behoorlijk puzzelen om elf spelers in het veld te krijgen tegen Neptunus/Schiebroek. Luiza Polino, Stefan Stam en Yannick Blom waren geblesseerd. Marcley Manuela zat zijn laatste wedstrijd schorsing uit. Het deerde sv Nootdorp uiteindelijk niet. Neptunus/Schiebroek werd met 2-1 verslagen.

sv Nootdorp zag in de zevende minuut een kopbal van Gerard Rust op de lat belanden. In de rebound schoot Mike Hollenberg hoog over. Zeven minuten later viel de treffer aan de andere kant. Een vrije trap van de rechterzijkant van Claudio Santos Silva werd bij tweede paal ingekopt door Daniel van Delft: 0-1. Beide teams kregen in het vervolg van de eerste helft nog wel een aantal kansen, maar kwamen niet tot een doelpunt. Zo zag Gerard Rust en schot net over het doel gaan en ook Jersylee Riley kon twee mogelijkheden niet tot doelpunt verheffen.

In het begin van de tweede helft liet scheidsrechter Gommans bij een overtreding op Jeffrey Flohr doorspelen. Roy Beijer kon het voordeel niet benutten. Zijn schot ging over het doel. In de 71e minuut kon de ploeg van trainer Dick Boereboom de gelijkmaker forceren. Jersylee Riley kon een bal aan de rechterkant net binnenhouden voor de achterlijn. Riley gaf de bal voor op Gilian Pieper die keeper Heijnen het nakijken gaf: 1-1. Invaller Pieper was een half uur voor de wedstrijd van de wintersport teruggekeerd.

Twee minuten later was het opnieuw raak. Jeffrey Flohr kon van dichtbij de bal gemakkelijk inschieten. Neptunus/Schiebroek kreeg in de slotfase nog twee kansen maar sv Nootdorp-keeper Augustinus liet zich niet verrassen en pakte beide ballen.

Tekst en foto : Sander de Hollander