sv Nootdorp verzuimt koppositie van FC ‘s-Gravenzande over te nemen

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

25 februari 2017 14:30

Steenbergen, R.M.

Buiten de reeds geblesseerde en geschorste spelers moet trainer Dick Boereboom tijdens de warming-up weer zijn opstelling aanpassen. Stefan Stam (knieblessure) bleek niet in staat de wedstrijd te beginnen en in zijn plaats kwam Polino Luiza.

Na vijf minuten kwam sv Nootdorp bijna aan de leiding. Na een verkeerde terugspeelbal op Sportlust’46-doelman Fabian Jaarsveld, zat Jeffrey Flohr er met het hoofd tussen, maar via de vingertoppen van de Woerdense doelman ging de bal nog naast. De hoekschop leverde verder niets op. Vlak daarna weer een mogelijkheid voor de thuisploeg. Nick Sleeking trachtte doelman Jaarsveld te verschalken en bij de tweede paal was Flohr weer gevaarlijk, maar ook nu leverde het niet meer op dan een hoekschop.

Halverwege de eerste helft nam Sportlust’46 de leiding. Een voorzet vanaf de rechterflank werd door verdediger Daley Windhorst doorgekopt. De bal kwam voor de voetbal van ex-Nootdorp-speler Aimen Said, die aflegde op Robin Demeijer. Zijn schot vanaf de rand van het strafschopgebied was doelman Yannic Augustinus te machtig: 0-1. De volgende mogelijkheid was ook voor de bezoekers. Op aangeven van Thijs Noordsij kopte Kevin Blonk de bal bij de tweede paal over het Nootdorpse doel.

Even veerde vlak voor rust de Nootdorpse bank op. Een schot van Nick Sleeking kon doelman Fabian Jaarsveld niet onder controle krijgen, maar de defensie van Sportlust’46 wist tijdig voor opruiming te zorgen. Robin Demeijer liet vlak voor de pauze de bal nog uit een vrije trap hoog over het Nootdorp-doel verdwijnen.

sv Nootdorp wilde na de thee snel orde op zaken stellen. Schoten van Jeffrey Flohr en Gerard Rust verdwenen echter naast het Woerdense doel. Na elf minuten spelen mocht sv Nootdorp op de rand van het strafschopgebied een vrije trap nemen nadat Jeffrey Flohr onderuit was gehaald. Na het harde schot van Mike Hollenberg ging Sportlust-speler Robin Demeijer tegen de grond. Hij had de bal vol in de buikstreek gekregen. In de rebound mikte Luiza Polino te hoog. sv Nootdorp bleef het proberen. Een hoekschop van Nick Sleeking werd bij de eerste paal weggewerkt, waarna Mike Hollenberg het alsnog met een schot probeerde, maar doelman Jaarsveld op zijn weg vond.

Aan de andere klant probeerde ook Sportlust’46 het duel in haar voordeel te beslissen. Een vrije trap van Mike Verhagen belandde in het zijnet en een schot van afstand van Thabiso van Zeijl vloog over de kruising. Een kwartier voor tijd kreeg sv Nootdorp weer de kans via een vrije trap van Mike Hollenberg. Doelman Jaarsveld kegelde bij die actie zijn medespeler Rory van Gulik omver en in de rebound ging de bal via een Sportlust-verdediger over. Een minuut konden de sv Nootdorp-fans toch een vreugdedansje doen. Uit een hoekschop van Nick Sleeking kopte de meegekomen Yannic Blom bij de eerste paal raak: 1-1.

Met dit gelijke spel verzuimde sv Nootdorp om de koppositie van FC ‘s-Gravenzande over te nemen. De Westlanders blijven de ranglijst aanvoeren met een punt voorsprong op sv Nootdorp en vier op sc Feyenoord.