Doelpunten zijn duur bij sv Nootdorp tegen Westlandia

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

3 december 2016 14:30

Jansen, E.P.

Koploper sv Nootdorp zag de concurrentie snel naderen na het doelpuntloze gelijkspel tegen Westlandia. Het verschil met FC ’s-Gravenzande bedraagt nu nog maar één punt. Voorafgaand aan het duel met Westlandia werd, net als bij veel andere wedstrijden, een minuut stilte gehouden voor de slachtoffers van de vliegramp van het Braziliaanse Chapecoense.

In de warming-up kende sv Nootdorp al een tegenslag. Polino Luiza moest afhaken met een enkelblessure. Ridah el Haddioui werd zijn vervanger. In het eerste half uur was het sv Nootdorp dat het gevaar stichtte. In de negende minuut werd een voorzet vanaf de achterlijn van Daley Windhorst tot hoekschop verwerkt. Bijna tien minuten later zag Nick Sleeking zijn hoekschop weggebokst worden door Westlandia-doelman Rowdy Janssen. Met bijna een half uur op de klok ging ook een grote kans voor sv Nootdorp verloren. Een voorzet van Daley Windhorst werd door Richard Schaaphok op het hoofd genomen, maar werd beloond met een hoekschop in plaats van een doelpunt.

Aan de andere kant bleef sv Nootdorp-doelman Yannic Augustinus gemakkelijk overeind bij een inzet van Youri Riepe. In de slotfase van de eerste helft wisten Jersylee Riley en Mike Hollenberg de thuisploeg ook niet aan een voorsprong te helpen.

In de tweede helft was de eerste mogelijkheid voor Westlandia. Youri Riepe wist opnieuw Augustinus niet te verschalken. Het duurde even voordat er weer kansen kwamen voor beide teams. Dit leverde geen doelpunten meer op. Mike Hollenberg zag zijn schot onschadelijk gemaakt worden door Rowdy Jansen en met nog twaalf minuten te gaan werd ook een inzet Westlandia door Yannick Blom van de doellijn gehaald. De wedstrijd eindigde zoals hij begonnen was: 0-0.