sv Nootdorp blijft ook overeind tegen sportclub Feyenoord

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

12 november 2016 14:30

Germs, M.L.

sv Nootdorp wist tegen het sterke sportclub Feyenoord een 0-1 achterstand ongedaan te maken. De Rotterdammers die sinds hun intrede in het zaterdagvoetbal promotie na promotie bewerkstelligden werden met 2-1 aan de zegekar gebonden.

In de eerste minuut was sv Nootdorp al gevaarlijk. Een schot van Daley Windhorst werd door Feyenoord-doelman Rick van der Burg weggetikt. Daarna was het Feyenoord dat gevaar stichtte. Kansen van Polino Luiza en Roel de Kruyk gingen nog verloren maar in de 19e minuut was het toch raak voor Feyenoord. In het strafschopgebied tikte sv Nootdorp-speler Richard Schaaphok aanvaller Paul Norbruis licht aan. Scheidsrechter Germs wees wel heel gemakkelijk richting de elfmeterstip. De penalty van Kristian Adelmund ging via de vingertoppen van doelman Yannic Augustinus in het doel: 0-1.

Na een half uur spelen kreeg Adelmund opnieuw een kans. Zijn schot vanaf dertig meter ging een metertje over het doel. Even later mocht aan de andere kant Jeffrey Flohr aanleggen voor een vrije trap. De bal belandde in de muur. Flohr werd meteen daarna gewisseld vanwege een knieblessure.

Na rust kwam al heel snel de 1-1 op het bord. Een schot van Mike Hollenberg in de 48e minuut werd weggewerkt. Daley Windhorst kon net voor de doellijn de bal toch nog voor geven. Nick Sleeking stond bij de tweede paal klaar om de bal binnen te schieten: 1-1.

In de 73e minuut ging Feyenoord-speler Junior Obiku nogal theatraal neer op de rand van de zestienmeter. Arbiter Germs beloonde zijn schwalbe met een gele kaart. Even later moest Augustinus in een reflex redding brengen op een kopbal van Obiku, waardoor sv Nootdorp aan een nieuwe achterstand ontkwam. In de 79e minuut was het aan de andere kant wel raak. Een hoekschop van Nootdorp werd weggewerkt ten koste van een ingooi. Mike Hollenberg gooide de bal in eerste instantie over Gillian Pieper heen, maar Pieper draaide om zijn tegenstander heen en schoot de bal met de linkervoet het doel in: 2-1.

In de slotfase deed Feyenoord er nog alles aan om de gelijkmaker te forceren. Het leverde geen doelpunten op, maar wel een rode kaart voor Feyenoorder Jones, die zijn tweede gele kaart kreeg voorgehouden.

Bron: