sv Nootdorp morst dure punten bij hekkensluiter Neptunus/Schiebroek

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

5 november 2016 14:30

Berg, F.

Koploper sv Nootdorp leed duur puntverlies in de uitwedstrijd tegen hekkensluiter Neptunus/Schiebroek. Het duel werd afgesloten met een 1-1 stand en dus kwam de concurrentie weer wat dichterbij de ploeg van trainer Dick Boereboom.

In de aanvangsfase waren de eerste twee mogelijkheden voor de thuisploeg. Maar sv Nootdorp had een ruggensteun aan een snelle treffer van Jeffrey Flohr na zeven minuten spelen. Neptunus rechtte de rug en sv Nootdorp-doelman Augustinus moest een vrije trap van Jessie Oostrum uit zijn doel ranselen. Halverwege het eerste bedrijf was er onenigheid tussen Leroy van Bueren en Daley Windhorst van sv Nootdorp. Beide spelers kregen geel voorgehouden.

Bovenhoek

Na dik een half uur spelen kwamen de gastheren langszij. Een fraai schot van Claudio Santos Silva verdween buiten bereik van doelman Augustinus in de bovenhoek: 1-1. Vlak voor rust dacht sv Nootdorp wederom op voorsprong te komen, maar een treffer van Nick Sleeking werd wegens (vermeend) buitenspel door de scheidsrechter geannuleerd.

Rood

Na rust zette Neptunus-Schiebroek nog meer aan, kreeg mogelijkheden, maar doelman Augustinus in het Nootdorpse doel stak in goede vorm. In het laatste kwartier kreeg sv Nootdorp het nog knap lastig omdat het met tien man verder moest, nadat Marcley Manuela van scheidsrechter Berg met een directe rode kaart eerder kon gaan douchen. De ploeg van Boereboom hield echter stand en hield zodoende toch nog een punt over aan dit duel.

FC ‘s-Gravenzande won wel – de derby bij Westlandia – en volgt sv Nootdorp nu op drie punten. Brielle en sc Feyenoord volgen op vier punten.

Hieronder de link van het wedstrijd verslag.
Met dank aan Martijn Domburg.