sv Nootdorp pakt periodetitel

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

15 oktober 2016 15:00

Ebink, A.M.

sv Nootdorp kwam in het uitduel bij XerxesDZB niet verder dan een doelpuntloos gelijkspel. Toch was er een feestje te vieren voor de Nootdorpers. Dankzij de resultaten van de concurrenten was het ene punt voldoende voor het binnen halen van de eerste periodetitel.

Bij sv Nootdorp ontbraken de geschorste Ridah El Hamdouih en de vorige week geblesseerd geraakte Roy Beijer. Kersverse vader Jeffrey Flohr was weer terug op het veld en kreeg de eerste kans voor sv Nootdorp. Een schot in het strafschopgebied na ruim een kwartier spelen kwam tegen een verdediger van XerxesDZB aan. Flohr claimde een strafschop, maar scheidsrechter Ebink wilde daar niets van weten. In de minuten erna kregen de Rotterdammers kansen via Jorno Reurink maar doelman Yannic Augustinus liet zich niet verrassen.

Nick Sleeking liep tegen een gele kaart op na een overtreding op Xerxes-aanvoerder Ismail Celen. De vrije trap werd gesmoord door de Nootdorpse muur. In het vervolg van de eerste helft zag sv Nootdorp een hoekschop van Marcley Manuela weggewerkt worden bij de eerste paal. De thuisploeg kreeg een viertal kleine mogelijkheden, maar de rust werd bereikt zonder dat er gescoord was.

Na de doelwisseling moest doelman Augustinus al snel weer handelend optreden op een inzet van Ismail Celen. Even later een goede kans voor de bezoekers. Door een mooie actie bleef Marcley Manuela op rand van het strafschopgebied in balbezit. Zijn schot werd weggewerkt naar de zijkant waar Jeffrey Flohr de bal opnieuw kon inbrengen. Dit leverde geen gevaar meer op.

In de 69e minuut werd en aanval van sv Nootdorp afgeslagen. XerxesDZB-verdediger Leonardo de Pina schoot de bal tegen zijn eigen hand. Wederom liet scheidsrechter Ebink doorspelen. Nadat een kopbal van Leon van den Berg in de handen van Augustinus strandde, kreeg de ploeg van trainer Dick Boereboom weer een mogelijkheid. Een vrije trap werd door Mike Hollenberg echter hard in de muur geschoten.

Met nog acht minuten op de klok werd een overtreding van XerxesDZB-speler Mariano van Homoet op Marcley Manuela beoordeeld als het neerhalen van een doorgebroken speler met rood als gevolg. De vrije trap leverde sv Nootdorp echter niets op.

De koploper wist gedurende de gehele wedstrijd amper een fatsoenlijke kans te creëren. De Rotterdammers van trainer Joop Hiele waren de bovenliggende partij, maar de uitstekend keepende Augustinus hield zijn ploeg op de been. sv Nootdorp kon na afloop, door het puntverlies van de concurrenten, toch de eerste periode vieren. Het tweede team had in de ochtend ook al de periode gepakt. Dubbel feest dus in Nootdorp.