sv Nootdorp wint weer en is koploper in 1B

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

17 september 2016 14:30

Virancikli, I.

Wanneer je achteraf de eerste helft analyseert zou je kunnen zeggen dat deze schriftelijk afgedaan had kunnen worden. Was het nu een beladen wedstrijd, of gewoon een derby? Het laatste is het meeste op zijn plaats. Was het angst om achter te komen of gebrek aan moed? We zullen het nooit weten.

De eerste helft ging gelijk op, voor beide doelen geen gevaar. Het spel van sv Nootdorp was wel doortastender dan bij de Voorburgers, maar ook dat was nog geen garantie voor succes. Tot de 45e minuut. De rust leek namelijk met 0-0 in te gaan. Na een ongelukkige, afgeslagen aanval belandde de bal alsnog bij Roy Beijer die vanaf rechts doelman Daniël Nolet verschalkte met een fraaie schuiver. Deze 1-0 was gezien het spelbeeld verrassend en misschien voor het thuispubliek ook wel licht verdiend. sv Nootdorp leek als team beter voor de dag komend dan Forum Sport.

In de tweede helft moest Forum Sport wel komen om een beter resultaat te bewerkstelligen. Nu is dat natuurlijk niet de gemakkelijkste opgave. Matthijs de Jong had het de gehele wedstrijd al niet eenvoudig met zijn opponent Marcley Manuela en moest alle zeilen bijzetten om hem af te stoppen, wat hem in de 65e minuut zijn tweede, zij het onnodige, gele kaart kostte. En dat op een plek die totaal niet gevaarlijk bleek. Het moet maar onervarenheid genoemd worden, maar dat hij hiermede zijn ploeg dupeerde, bleek na het laatste fluitsignaal.

Forum Sport moest nu met tien man verder en daardoor de bakens wel gaan verzetten om te trachten alsnog de gelijkmaker binnen te schieten. Mede door de voorwaartse druk van Forum Sport mochten de Voorburgers op rij na een aantal overtredingen vanaf de rand van het strafschopgebied aanleggen voor een vrije trap. Mogelijkheden om vanuit een stilstaande situatie iets aan de achterstand te kunnen doen. De aangewezen man daarvoor, aanvoerder Matthijs Seilberger bleek niet in goede doen om zo’n buitenkansje te verzilveren. In de nog vier volgende vrije trappen van ‘prettige afstand’ mocht Nychel L’ami het ook proberen. Maar ook hij kon het gaatje in de Nootdorpse muur niet vinden.

Te veel diepe, foutieve passes maakten het spel er bij de bezoekers niet beter op en bezorgde alleen maar balbezit aan de tegenstander. De schoten op het doel van Forum Sport waren op één hand te tellen en daar ligt een taak voor de trainer om meer doelgericht te gaan werken, anders kan het nog wel eens een loodzwaar seizoen worden. Dat het ook nog 2 -0 werd door invaller Luiza Polini is voor de statistieken; met slechts negen spelers was Forum Sport opgebrand om nog een resultaat te halen en ging de winst verdiend naar de thuisploeg.

Klik hier voor de foto's