sv Nootdorp pakt knap volle buit mee uit Woerden

Sportlust '46 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

3 september 2016

sv Nootdorp stond voor de zware opgave om de competitie te beginnen met een uitwedstrijd bij Sportlust’46, door veel voetbalkenners gezien als één van de titelkandidaten. De formatie van trainer Dick Boereboom zag echter wel drie spelers tegen een rode kaart aanlopen.

De aanvangsfase was wat rommelig. Beide teams tastten elkaar wat af. Naarmate de wedstrijd vorderde in het eerste bedrijf nam de thuisploeg het initiatief. Het kreeg ook wat mogelijkheden, maar het leverde geen treffer op.

Na dik een half uur spelen viel het doelpunt aan de andere kant. Ridah el Haddioui (foto) bracht de Nootdorpers met 0-1 aan de leiding. Met die stand brak ook de rust aan.

In de tweede helft heeft Sportlust’46 nog wel getracht de bakens te verzetten, maar de Nootdorpse defensie bleef de situatie meester en dus kon de equipe van Boereboom met drie punten huiswaarts keren. Een gedroomd begin van de competitie. Minder was het dat de Nootdorpers de wedstrijd met acht man moesten beëindigen. Stefan Stam, Richard Schaaphok en Ridah el Haddioui moesten alle drie met rood van het veld, nadat zij tweemaal de gele kaart hadden gezien.