JO11-3: spannend tot de laatste seconde

Onder 11, JO11-3, Groep 2 08

24 september 2016 8:30

Lennard Renaud

Vandaag een thuiswedstrijd, dus vroeg uit de veren maar weer. Dat viel niet mee voor iedereen. Vandaag tegen Wilhelmus, de huidige nummer 1 in de poule. Dat vonden de mannen best spannend. Davie was vandaag de gelukkige om de aanvoerdersband te mogen dragen. Helemaal trots. Wilhelmus speelt ook in een zwart-geel tenue, dus wij naar de commissiekamer om shirts te halen. Mooie oranje, maar een tikkeltje aan de grote kant. Misschien moeten we ze een keer op 90 graden wassen, dan zijn ze ook door de kids te dragen in de toekomst……. Dus toch besloten om in de witte presentatieshirts te gaan spelen. Ook sjiek.

Vandaag ook voor het eerst de “ blauwe jas”  langs de lijn. Edwin is onze vaste blauwe jas drager. Strak 8.30 floot onze vaste scheids Lennard af. Net als vorige week werd er over en weer aangevallen. Na 3 minuten Davie al met een schot op het doel en even later ook schoten van Cas en Lucas. Wilhelmus nu ook richting het SV doel, maar Davie zorgde dat hij er goed tussen kwam. De jongens begonnen direct weer met opbouwen waarna Brent een vrije trap kreeg. En weer die keeper van Wilhelmus er tussen…. dat deed hij toch erg goed. Na nog 2 kansen voor de SV-ertjes, speelde een snel aanvallertje van Wilhelmus Finn uit en brak verder door. Niet meer te houden voor Tim: 0-1.  De koppies bleven omhoog en na een strakke trap van Lucas op de lat, trapte Brent in de rebound de bal langs de keeper van Wilhelmus: 1-1.

Lucas, Bhodi, Dani nog met kansen en toen brak Wilhelmus weer door. Tim kwam goed de goal uit en ging samen met het Wilhelmusspelertje onderuit. Het spelertje stond net iets sneller, maar hield Tim ook aan zijn shirt vast voordat hij weer richting de bal ging; Lennard zag dat en legde het spel stil….. inmiddels lag de bal wel  in het doel, maar telde dus niet. Tijd voor de rust. Tijdens de rust limonade voor de energie en een praatje van Bart.

Na de rust bleef de scherpte erin. Stiekem hebben de mannen toch behoorlijk wat kansen gehad; meer dan Wilhelmus. Lucas met een schot, Dani net naast, Cas doorgebroken maar voelde zich duidelijk opgejaagd en naast geschoten. Direct daarna pakte Wilhelmus de aanval over en wist een speler Dani te passeren. Het spelertje maakte het vervolgens mooi af: 1-2. Binnen 2 minuten kreeg Wilhelmus weer een gigantische kans ….. SV dus door het oog van de naald. Isaac en Brent vervolgens in een mooie combinatie opstomend naar het doel van Wilhelmus, wat in een corner resulteerde. Helaas kreeg SV niet de controle over de bal en brak Wilhelmus direct uit. Tim kwam goed uit en hield de bal tegen. Even later lukte het Wilhelmus wel om een geweldige aanval af te ronden met een doelpunt: 1-3. Oeps, een paar gezichten kwamen in de onweerstand van SV spelertjes. Zou het ze lukken om het hoofd toch koel te houden en in de laatste 10 minuten te blijven voetballen?

Ja, dat lukte. De ene na de ander aanval werd door de mannen geproduceerd door op te bouwen van achteruit. Tim schoot de bal in 1 keer richting Bhodi en die scoorde met een super bal over de keeper heen: 2-3. De eindspurt werd nu echt ingezet in de laatste 8 minuten. De SV-ers waren niet meer van de helft van Wilhelmus af te slaan: Cas op de paal, Finn met een onderschepte bal en met links geschoten net naast, Brent en Isaac in een combinatie net voor langs; vervolgens vanuit een corner gepruttel bij het doel van Wilhelmus en 3 pogingen om de bal de doellijn over te krijgen, maar de keeper hield de bal net voor de doellijn tegen, nog een schot op het doel en….. tijd om af te fluiten. Wat ontzettend jammer en wat een spanning die laatste 10 minuten.

Een mooie en spannende wedstrijd om te volgen, alleen net niet dat puntje kunnen binnenhalen. Lennard uiteraard weer bedankt voor het scheidsen! En hoe is het de “blauwe jas” vergaan? Die heeft het (gelukkig) rustig gehad. Geen verhitte ouders en coaches op de beide velden. Alleen een coach van de middenlijn tussen 2 velden gehaald. Top en Edwin bedankt!