JO11-3 wint de slag op het middenveld

SVC'08 JO11-1

Onder 11, JO11-3, Groep 2 08

17 september 2016 10:00

We spelen graag thuis. Dit jaar zijn we regelmatig juist blij als we uitspelen, want vandaag een late start! Lekker pas om 8.45 uur verzamelen. En dan na de voorbespreking op naar Wassenaar (SVC’08). Finn mocht vandaag de “respect”  aanvoerderband om. Allemaal vandaag hun eigen aandachtspuntje vooraf benoemd (ze weten het allemaal wel hoor…) en als jonge goden richting het veld dit keer i.p.v. oude omaatjes zoals vorige week.

Voldoende tijd vandaag om in te spelen en strak 10 uur begon de (wed)strijd. Ja, een echte strijd vandaag. Wederom tegen een eerste team (2de jaars) met 2 boomlange spelers erin. Bohdi had een aardig trappetje nodig om op gezichtshoogte te komen van de langste speler. SVC wist goed de druk te zetten in het begin, dus de verdedigers Dani, Davie en Finn hadden het druk achterin en wisten stand te houden. Brent voerde zijn taak als verdedigende middenvelder goed uit. In de eerste helft waren er wel wat kansen, maar niet heel veel. Veel balbezit en balverlies tussen de teams op en rondom het middenveld. Dat gold voor beide teams. Tim kon zelfs even lekker luieren bij de doelpaal; dat vond coach Bart niet zo’n goed idee en dus kwam Tim weer in beweging.

Na 10 minuten vond Lucas het wel tijd om zijn lenigheid te testen en kwam met zijn voet op hoofdhoogte van zijn tegenstander (niet die boomlange slanke, dan was hij denk ik wel uitgescheurd…). 5 minuten later liet Finn een zelfde trucje zien. Ondertussen kwamen een paar kansen voor Bohdi na mooie voorzetten en een mooie actie van Isaac. SVC nog met een uitbraak, die de verdediging wist te stoppen. Na een goede verdedigingsactie van Dani, brak Finn door en die legde hem door naar Cas. Net effe te veel tijd nodig, en de bal ging naast. Tim mocht tussendoor ook nog een balletje vasthouden. In de 23ste minuut kreeg SVC een corner en die werd bijzonder mooi het doel van SV in gekopt. Niet te houden: 1-0 achter. Net voor rust nog een kans voor Cas en Bohdi, maar helaas.

In de rust hadden de mannen het in eerste instantie druk met drinken en speelafspraken maken voor na de wedstrijd. Dat is natuurlijk niet de bedoeling als je met een wedstrijd bezig bent…. Na een pittige toespraak van Bart, kon aan de 2de helft begonnen worden. De mannen waren direct scherper en al snel kregen ze kansen. Voetballend ging het ook beter. Tim kreeg het ook wat drukker en kwam goed uit! Dani pakte even later de bal af en schoot de bal door naar Bohdi en jawel de 1-1 was een feit. Binnen 5 minuten wist SVC uit te breken en gelukkig kwam Tim goed het doel uit. Behoorlijke botsing en vervolgens Davie die te hulp schoot en de bal rakelings voorlangs de goal werd geschoten. Daar kwamen de mannen goed weg! En toen kwam Lucas met een subliem schot van afstand: een lob van grote afstand over de keeper heen: 1-2 voor SV. Brent had intussen de nodige schouderduwtjes uitgedeeld, die wel effecief waren. Er werd behoorlijk overgespeeld. Op een gegeven moment waren 5 SV-ers nodig om de bal van een doorgebroken behendige speler van SVC af te pakken. De keeper van SVC maakte niet veel foutjes; zijn 2de foutje werd hem fataal. Cas kon de losgelaten bal meepakken en in de goal schieten: 1-3 voor SV. Nog een minuut of 5 te spelen, waarin Isaac de bal nog op de lat poeierde.

Een spannende, fysieke en vooral op en om het middenveld afspelende wedstrijd. Na de penalties met z’n allen naar de kleedkamer om Tim toe te zingen, de jarige jop!