JO11-3 oppermachtig

Onder 11, JO11-3, Groep 2 08

3 september 2016 8:30

Lennard Renaud

Vandaag een thuiswedstrijd. Dreigende donkere wolken staan aan de lucht; gelukkig is het droog gebleven. Bhodi is gelukkig weer opgeknapt en er vandaag weer bij. Isaac kon vandaag niet; gelukkig kon Marcus vandaag bij ons invallen, zodat we wel met 9 spelertjes zijn. In de voorbespreking werd nog even teruggepakt op vorige week en wat beter kon. Met magneten beeldde Bart spelsituaties uit en stelde vragen aan de mannen, zodat ze zelf leren wat te doen op het veld. Nou, dat belooft wat voor vandaag…..

Voor de wedstrijd kwam de Commissie normen en waarden even langs. Na een kort praatje kregen we een mooie aanvoerdersband met “ respect”  erop. Die kon Lucas, die vandaag de aanvoerder is, meteen mooi omdoen! Na de warming-up en inschieten, werd op tijd gestart. Dit jaar hebben we een vaste scheids, Lennard. Meteen al werd er door de SV-ers druk gezet en werd er netjes samengespeeld en opgebouwd. Na 2 minuten lag de 1-0 voor SV er al in. Dani met de opbouwende bal naar Marcus en die gaf hem op maat voor aan Lucas die in 1 keer de bal in het doel schoot. Meteen aansluitend verschillende kansen voor Bhodi, Marcus en Brent. Brent heeft tegenwoordig het koppen helemaal te pakken….. Na een aanval van DSVP, schoot Bhodi tegen de paal en wist Brent in de rebound de bal langs de keeper te werken: 2-0. Al snel erna weer het drietal voorin dat kansen creeerde en Marcus die het afmaakte: 3-0.

De mannen kregen meer ruimte dan vorige week en dan weten ze elkaar prima te vinden. Ook Davie had een paar mooie verdedigingsacties en kwam er goed tussen evenals Dani, waardoor ballen vrij vlot terug veroverd werden en de opbouw weer kon starten. Lucas kwam nog in aanraking met een paal van het goal aan de zijkant van het veld, maar gelukkig geen harde botsing (ook met de doelpaal gaat het inmiddels weer goed). Dus het spel ging weer snel verder. Vanuit een corner weer een kopbal van Brent, net voor langs en nu DSVP in de aanval en schiet net voorlangs het doel van Tim. Na een ingooi van Dani, gaf Finn een voorzet richting Lucas die de bal er netjes in 1 keer inlegde: 4-0 na ruim 20 minuten spelen. Nu wel doorzetten. Wederom een corner voor SV. Ongelukkig geraakt door een DSVP-er met als gevolg een eigen goal: 5-0. Tot rust nog een aantal kansen voor Marcus op aangeven van Cas en Finn.

Na de rust begon ook DSVP met hernieuwde energie met al vlot een schot op het doel van SV. Tim hield de bal er netjes uit. Daarna de mannen weer in de aanval en Marcus wist de 6-0 er in te schieten. Dani met een mooie actie, uiteindelijk een corner. Na een uitbraak van DSVP na balverlies, schoten ze naast en vlogen de mannen weer richting het doel van DSVP. In de rebound een mooi schot van Brent: 7-0. Waar houdt dit op vandaag? Na goede verdedigende acties een bal mooi door naar Marcus en ja wel: 8-0. 3 minuten later legt Cas de bal voor de voeten van Lucas en het is 9-0. Daarna Cas zelf, maar op de lat en in de corner erna wederom op de lat. Lucas wilde inmiddels zelf niet meer scoren en de bal afgeven aan zijn teamgenootjes. Dat deed hij dus ook. Dani gaf de bal vervolgens mooi mee aan het meisje van DSVP, die wel raad wist met de bal. Dani er achteraan en wist de bal toch weer te onderscheppen! Nu Finn in 1 keer met een lange bal richting Bhodi en uiteindelijk Brent die de bal met een mooi schot langs de keeper schoot: 10-0. DSVP bleef wel doorgaan en kreeg bijna nog een kans, maar daar stond de robuuste Davie weer om de aanval te stoppen. Marcus nog met een handsbal en paar minuten later werd er afgefloten.

Super gespeeld door de mannen. Anektdote na de westrijd (een scheids hoort veel in het veld):  Davie veroverde de bal en startte de opbouw en kwam goed door waarbij het onder het spelen zegt “nou, dit mag nu wel beloond worden”. En die beloning kwam direct: een doelpunt voor SV na start van de opbouw!

Marcus bedankt voor het invallen en Lennard voor het strakke scheidsen. Volgende week mogen we weer uit tegen SEV.