JO11-3 trekt aan het kortste eind

DWO JO11-2

Onder 11, JO11-3, Groep 2 08

27 augustus 2016 8:30

Na een zomerstop is het dan eindelijk weer zo ver: de voetbalwedstrijden beginnen weer en alle jongens hebben er enorm veel zin in. Helaas is Bhodi plotseling geveld door een longontsteking en kon hij niet mee doen. Vandaag dus met 8 mannen op stap. Het grootste deel van de jongens komt uit de F1 van vorig jaar, waarmee we toen hele schappelijke aanvangstijden hadden. Dit jaar is dat andere koek en dus mochten we al om 7.15 uur verzamelen. Vooral wij als ouders hadden daar moeite mee…… Al is dat in zo’n hitte week als deze wel weer lekker om op tijd te moeten spelen. Bij SV aangekomen stond de parkeerplaats al half vol, hoe kan dat nou? We blijken niet de enige early birds te zijn. Na het praatje boven bij SV vertrokken we richting DWO. Dit seizoen hebben we afgesproken dat de jongens per toerbeurt de “aanvoerder” van het team mogen zijn. Vandaag mocht Tim het spits afbijten als aanvoerder.

DWO bleek een hele forse keeper te hebben, zou hij wel een JO-11 speler zijn? Later bleek hij de jongste speler van het DWO team te zijn met zijn 9 (of 10) jaar. Zo te zien wel een fysieke ploeg en (merendeel) 2de jaars. Strak half 9 werd de bal afgetrapt en de SV-ers gingen direct in de aanval met als resultaat een corner. De bal werd  uit de corner onderschept en meteen ver vooruit geschoten door DWO, die weg spurtten met een counter. Tim kwam goed uit en wist de bal te houden. De mannen van SV bleven goed opbouwen en aanvallen en wisten meerdere kansen te creëren en corners binnen te halen. Na 6 minuten spelen, viel het eerste doelpunt uit een corner. Lucas zet hem netjes voor en Brent kopt de bal geweldig in: 0-1 voor SV.

Snel na de afrap Finn met een voorzet richting Cas, die net niet lekker aangenomen kon worden. DWO er boven op en direct weer een uitbraak richting het doel van SV. Het pruttelde er wat voor de goal en ongelukkig valt het tegendoelpunt…… 1-1. Even later een geweldige redding door Dani. Tim was ver uit de goal en zijn bal kwam bij een DWO-er terecht. Gelukkig was Dani op tijd bij de doellijn om de bal tegen te houden. Finn was aardig op dreef met doorbreken en voorzetten geven, wat weer tot een corner voor de mannen leidde. Zouden Lucas en Brent het een tweede keer voor elkaar krijgen?

Lucas legt de bal weer mooi voor de goal en weer via Brent het doel in. Nu met het been i.p.v. het hoofd: 1-2 voor SV. Isaac, Cas en Lucas deden goed hun best voorin. Kregen ook wat kansen, maar konden die helaas niet verzilveren. Tussendoor nog een countertje door DWO en weer Tim op tijd zijn doel uit. Davie hield ondertussen de boel links achter dicht en kwam ook een aantal keer goed er tussen, zodat een nieuwe aanval van SV opgebouwd kon worden. En rust.

In de tweede helft bleef het SV team het proberen. Er werd nog steeds behoorlijk overgespeeld en de jongens wisten elkaar goed te vinden. DWO verdedigde echter goed, want alle pogingen leidden niet meer tot doelpunten in deze tweede helft: Finn naar Isaac en die door naar Cas, corner, Dani die helemaal door kon komen, Brent en Isaac met een gezamenlijke aanval, Cas en Lucas met wat kansen. Na 7 minuten spelen in de tweede helft, werd er balverlies geleden op de helft van SV en wist een DWO-er te scoren: 2-2. Nog niets aan de hand; de bal moest er toch nog wel een keer in gaan voor SV, dachten we. In de basis waren de SV-ertjes namelijk de betere ploeg, maar goed je moet je mooi opgebouwde aanvallen wel met een doelpunt weten af te maken. Weer een mooie aanval en gepruttel in het volgepakte gebiedje voor de goal van DWO met spelertjes; SV-ertjes kregen de bal net niet door die chaos van al die beentjes gewurmt. De keeper schoot direct weer ver uit en wederom een counter van DWO. Prima gehouden door Tim en dan toch door uitverdedigfoutje bij SV een doelpunt tegen: 3-2. Dat is wel even een tegenvaller. Nu ja, nog 9 minuten te spelen en genoeg tijd voor een gelijkmaker of meer.

Er kwamen in die laatste 9 minuten nog een aantal kansen voor SV, maar het was uiteindelijk te zwak en de krachten raakten een beetje op. Een foutje in het terugspelen van een bal richting Tim, die nog wel uitkwam om de boel te proberen te redden, maar was kansloos: 4-2 voor DWO en nog 3 minuten te spelen.

Al met al: De mannen hebben een goede eerste helft gespeeld, de basiskwaliteit is aanwezig en ze hebben goed samengespeeld. De paar foutjes die gemaakt zijn, zijn vandaag (helaas) genadeloos afgestraft door de fysieke counterploeg DWO, maar ook daar leren de mannen weer van. Ondanks het verlies gaan we met vol vertrouwen op naar de wedstrijd van volgende week thuis tegen DSVP. Hopelijk is Bhodi dan ook weer van de partij!